Már Esztergomba is utazhatunk emeletes vonattal

Újabb Budapest elővárosi vonalon, Esztergom felé közlekednek emeletes vonatok mától.

2021. 11. 02. 10:05
Szeptember közepétől várhatóan a ceglédi vonalon is lehet majd utazni az új járművekkel Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezentúl Esztergom és Budapest között is közlekednek emeletes motorvonatok, s ezzel újabb elővárosi vonalon járnak a nagy befogadóképességű járművek – közölte az új járat  sajtótájékoztatóján a Nyugati pályaudvaron a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára. Menczer Tamás jelentős minőségjavulást vár a közösségi közlekedésben 

az új szerelvénytől, amely – mint mondta – hatszáz, vagyis a korábbihoz képest másfélszer több ülőhelyet biztosít

a nagy forgalmú vonalon. 

Kilátás az emeletről: KISS motorvonat a Nyugati csarnokában  Fotó: Havran Zoltán

Az eseményen Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára hangsúlyozta, hogy a kormány 2010 óta jelentős erőforrásokat mozgósít a kötöttpályás közösségi közlekedés érdekében. 

A fejlesztések folytatódnak, ebben az évtizedben csak a gördülőállomány megújítására 2 ezer milliárd forint jut.

Ugyanitt Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára, Komárom-Esztergom megyei országgyűlési képviselő elmondta, 2012 óta folyamatosan korszerűsítik a Budapest-Esztergom vasúti vonalat: új pályatest készült, villamosítottak és új biztonsági berendezéseket is elhelyeztek. Új állomások, csomópontok és parkolók is épültek – tette hozzá. 

A MÁV elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert elmondta, hogy a vasúttársaság számára egyértelmű siker az esztergomi vasútvonal felújítása, az új járművek forgalomba állítása, aminek köszönhetően folyamatosan nő az utasszám. Emiatt is volt igény a KISS forgalomba állítására, a ma reggeli első járaton már 550-en utaztak. A Pilisi-medence lakossága dinamikusan nő, egyre többen ingáznak napi szinten a fővárosba. Az esztergomi vonal teljes körű felújítását követően mintegy ötszörösére nőtt a vasutat használók száma: 2019-ben már 4,9 millióan, míg 2020-ban a pandémiás helyzet miatt 3,2 millióan utaztak ezen a vonalon, ahol munkanapokon, a legsűrűbben lakott, Piliscsaba és Budapest közötti szakaszon mintegy 144 személyszállító vonat közlekedik, ez a 6. legnagyobb napi járatszám az elővárosi vonalak sorában. Az idei év első kilenc hónapjában már két és fél millió utast regisztrált a MÁV-START, ez a hazai vasúti hálózaton messze a legnagyobb arányú forgalomnövekedés. A reggeli csúcsidőben 4-5 ezren utaznak ezen a vonalon Budapest felé. Az új emeletes motorvonat nagyobb kapacitása és több ajtaja gyorsabb utasáramlást tesz lehetővé, mely a reggeli csúcsidőszakban a jelenleginél is jobb pontosságot biztosíthat. Az új szerelvények folyamatos forgalomba állásával egyre több vonalon és egyre több járatban jelennek meg a KISS motorvonatok.

 

Borítókép: Havran Zoltán

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.