Kevesebb bizalmuk van az európai fogyasztóknak

Az elemzőket nem lepte meg az eredmény, mivel az index nagyobb mértékű romlására számítottak az európai közösségben.

Magyar Nemzet
2022. 01. 21. 21:08
Egybekötik a bevásárlást az oltóanyag felvételével Forrás: A szerző felvétele
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Januárban kis mértékben romlott a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unióban –- közölte az Európai Bizottság, megjegyezve, hogy az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás.

A pénteken közzétett előzetes adat szerint a 19 országot tömörítő eurózónában 0,1 ponttal, mínusz 8,5 pontra süllyedt a fogyasztói bizalmi index értéke az idei év első hónapjában. Az elemzőket nem lepte meg az eredmény, mivel nagyobb mértékű romlásra, mínusz 9 pontra számítottak januárra.

Az euróövezetben némiképp romlottak a fogyasztók várakozásai Fotó: Havran Zoltán

A jelentés arra is kitér, hogy az Európai Unió 27 tagállamában 0,4 ponttal, mínusz 10 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index első havi értéke.

– A koronavírus-járvány kirobbanását és terjedését kísérő mélyrepülés után tavaly áprilisban került először a hosszú távú átlag fölé a fogyasztói bizalmi index mindkét blokkban. Idén januárban az unióban és az eurózónában is közelített a fogyasztói bizalmi index a hosszú távú átlaghoz – hívta fel a figyelmet a bizottság gazdasági és pénzügyek főigazgatósága (DG ECFIN), amely a havi rendszerességgel közölt adatokat több mint 20 ezer háztartás telefonos megkérdezése alapján számolja. A válaszadási skála mínusz 100 és plusz 100 között mozog.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.