A világpiaci bizonytalanságok ellenére tavaly tovább építkezett a Kravtex-Kühne-csoport Mosonmagyaróváron. A folytatódó öntödei rekonstrukció mellett idén elkészül a 2008 óta folyamatosan bővülő új mosonmagyaróvári autóbuszgyár harmadik üteme – mondta el lapunk kérdésére Tormássy Attila értékesítési vezető. A kétmilliárd forintot meghaladó összértékű beruházáshoz – amely többek között megteremti a csuklós autóbuszok vázszerkezeteinek termelési környezetét – a kormány mintegy 470 millió forint támogatást nyújtott.
A létrejövő több mint 20 ezer négyzetméteres autóbuszgyár az egyik legnagyobb lesz a kelet-közép-európai régióban.
Az új gyártóhellyel a cégcsoport kapacitása a több műszakos munkarendet figyelembe véve évenként ezer autóbuszra növekszik.

Az európai kibocsátási normák szigorítására és a Zöldbusz programra válaszul a Credobusnál ősszel megkezdődött egy elektromos típuscsalád fejlesztése, amelyet várhatóan 2023-ban kezdhetnek gyártani Mosonmagyaróváron és Győrben – mondta el az értékesítési vezető. A fejlesztés igen jelentős beruházás a magyar buszgyártás elektrifikációjába.
Az új, elektromos meghajtású elektromos Credobusokat a cégcsoport mérnökei szerint az ultrakönnyű konstrukció különösen versenyképessé teszi majd:
a buszok saját tömege eleve alacsonyabb, így az akkumulátorcsomag nem csökkenti túlzottan a befogadóképességet, és a hatótávolság is nagyobb lehet. Az évtized közepére a cégcsoport által értékesített buszok fele már elektromos meghajtású lehet.
A Credobus kiugróan jó évet zárt tavaly, két közbeszerzési eljárásban összesen 420 autóbusz szállítására nyert lehetőséget. Ennek köszönhetően
a magyar buszgyártási ágazat teljesítménye tavaly húsz éves csúcsot ért el – mondta Tormássy Attila.
A Credobusok mellett csak az egyik érv, hogy gyártásuk magyar munkahelyeket teremt és költségvetési befizetéseket generál. Az ultrakönnyű konstrukciójú, gazdaságosan üzemeltethető buszokkal akár 15 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el, ami milliárdos nagyságrendet jelent, és évente több ezer tonnával csökkenti a közúti szállítás szén-dioxid-kibocsátását.