A brit közlekedési miniszterrel vitázik a vezető kompszolgáltató

A P&O nevű vezető brit kompszolgáltató két hete elbocsátotta a teljes legénységét, mintegy nyolcszáz tengerészt. A brit közlekedési miniszter levélben fordult a céghez, hogy vonja vissza döntését, de ezt a vállalat elutasította. Közben a kompszolgáltatónak toborzó ügynökség egyik álláshirdetésében tengerészeti tapasztalat nélkül keresnek munkaerőt, a biztonsági előírások hiánya miatt a P&O több hajóját is visszatartották.

2022. 03. 29. 19:56
FRANCE-BRITAIN-TRANSPORT-SEA-FERRIES-P&0
P&O ferry Pride of Canterbury leaves the Calais' harbour, northern France, to Dover (Great Britain) on January 2, 2012. Acquired by Ports, Customs and Free Zone Corporation of Dubai in March 2006, the Peninsular & Oriental Steam Navigation Company, more commonly known as the P&O, is one of the largest shipping companies in the world. AFP PHOTO PHILIPPE HUGUEN (Photo by PHILIPPE HUGUEN / AFP) Fotó: Europress/AFP/PHILIPPE HUGUEN
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A brit közlekedési miniszter, Grant Shapps tegnap felszólította a vezető brit kompszolgáltatót, hogy vonja vissza a döntését, amelynek értelmében a cég nyolcszáz tengerészt bocsátott el, majd olcsó külföldi munkaerővel pótolta őket. A politikus szerint

a vállalatnak ez az utolsó lehetősége, hogy meggondolja magát, mielőtt jogi eszközökkel fogják a lépés felülvizsgálatára kényszeríteni. 

Az elbocsátott alkalmazottaknak most csütörtökig kell aláírniuk az elbocsátási és titoktartási megállapodásokat. Shapps arra kérte a kompszolgáltatót, hogy halassza el ezt a határidőt. A P&O vezetése szerint a vállalat összeomlását okozná, ha teljesítenék a miniszter kérését, ezért visszautasították a tárcavezető felhívását. A cég vezérigazgatója azzal érvel, hogy ha teljesítenék a politikus felszólítását, az további 2200 munkahely megszűnését eredményezné.

 

Shapps vélhetően holnap mutatja be a brit parlamentnek nyolcpontos tervét, amely magában foglalja a brit vizeken működő hajótársaságokra vonatkozó munkaügyi jogszabályok szigorítását. Közben brit sajtóértesülések szerint

a P&O két kompját is feltartóztatták és nem engedték kihajózni, mert nem feleltek meg a biztonsági előírásoknak.

A szakszervezetek arra figyelmeztetnek, hogy

a cég veszélyezteti a biztonságot, mert a vállalatnak toborzó ügynökség egyik álláshirdetésében tengerészeti tapasztalat nélkül keresnek munkaerőt.

A vállalat szóvivője szerint hamis minden olyan feltételezés, amely szerint a biztonság bármilyen módon veszélybe került volna. Liverpool, Dover és Hull városaiban a hétvégén tüntetéseket is tartottak a P&O ellen, több járat szünetel.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a P&O nevű vezető brit kompszolgáltató két hete a teljes személyzetét elbocsátotta. Az intézkedés során a cég nyolcszáz tengerészt bocsátott el, majd olcsó külföldi munkaerővel pótolták őket, akiknek a minimálbérnél is kevesebbet fizetnek. A döntés közfelháborodást váltott ki, egy hete a brit kormány szankciókkal fenyegette meg a vállalatot.

Borítókép: A P&O kompja elhagyja Calais kikötőjét. (Fotó: AFP/Philippe Huguen)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.