Nem bénítja meg az országot a mozdonyvezetők sztrájkja

Március 10-étől határozatlan idejű sztrájkba kezdenek a mozdonyvezetők, nem sikerült megállapodniuk a MÁV-val.

Nagy Kristóf
2022. 03. 02. 18:05
Budapest, 2021. október 8. A MÁV-Start Zrt. Stadler KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug), a svájci Stadler Rail által gyártott, egyik emeletes, elektromos meghajtású, korszerű motorvonata (j) áll a főváros Nyugati pályaudvarának nemrég felújított csarnoképületében. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt. Fotó: Jászai Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átadta a Mozdonyvezetők Szakszervezete a MÁV-Startnak azt a jegyzéket, amely tartalmazza, hogy a március 10-én kezdődő, határozatlan időre hirdetett sztrájk alatt mely vonatok közlekedését vállalják. A szakszervezet kiemelte, figyelembe veszik a munkába járókat, céljuk, hogy az embereket minél kevesebb kellemetlenség érje a munkabeszüntetés miatt.

A március 10-től kezdődő sztrájk első napján

  • a Budapest-Keleti és Győr között, a Budapest-Déli és Székesfehérvár között, a Budapest-Nyugati és Cegléd között a félóránként közlekedő InterCity-járatok közül minden második kimarad.
  • Ezenkívül a teljes hálózaton minden belföldi vonat közlekedését vállalják.

A sztrájk további napjain, a munkabeszüntetés végéig 

  • minden nap éjfél és reggel kilenc óra, valamint délután három óra és éjfél között a menetrendben meghirdetett összes belföldi vonat közlekedik,
  • az orosz–ukrán háború miatt kialakult menekültválság enyhítésében érintett vonatok közlekedése folyamatos marad.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete megerősítette, a munkabeszüntetés kiszámítható és konfliktusmentes lebonyolításában érdekeltek, ezért tettek a törvényben szabályozott még elégséges szolgáltatást jelentősen meghaladó ajánlatot.

A mozdonyvezetők azt követően hirdettek határozatlan idejű munkabeszüntetést, hogy nem sikerült a tavalyi reálkereset-csökkenés kompenzációjáról megállapodniuk a MÁV-val. A képviselet álláspontja szerint a 2021-es 5,1 százalékos infláció és az idei évre áthozott béremelés miatt jelentős kiesés érte a mozdonyvezetőket. 

A MÁV elutasította a kompenzációt, mivel szerintük a tavaly nyáron megkötött hároméves bérmegállapodás inflációt meghaladó bérfelzárkóztatást tartalmaz, emellett a vasutasok jelentős összegű juttatási csomagokban részesültek.

A bérvita mellett a mozdonyvezetők képviselete azt is kifogásolta, hogy a munkáltató és a szakszervezetek közötti egyeztetésekbe érdemi beleszólásuk nincs, noha a mozdonyvezetők nyolcvan százalékát képviselik. Hiába nem írták alá a 2021-ben kötött, három évre szóló bérmegállapodást, a munkáltató szerint erre nem is volt szükség, mert nem tekintik kollektívszerződés-kötő félnek a Mozdonyvezetők Szakszervezetét.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Jászai Csaba)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.