A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség (MAGYÜSZ) tagvállalatainak önkéntes vállalásai nyomán
2021-ben tovább csökkent a hazai üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma, így ma már 45 százalékkal alacsonyabbak ezek az értékek, mint 2010-ben
– közölte a szövetség.
Eszerint a receptúrák átalakításával és új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 61 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül.
A MAGYÜSZ felidézte: a tagjaik által elfogadott, önkéntes cukor- és kalóriacsökkentési program alapján az italgyártó vállalatok azt tűzték ki célul, hogy 2020 végéig felére csökkenjen a Magyarországon forgalomba hozott alkoholmentes italok (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák) átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez képest.
A vállalási időszak lezárulásáig a szövetség tagjai által gyártott és forgalmazott üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma összességében 43 százalékkal lett kevesebb.
A cégek ezt követően is dolgoztak az üdítőitalok megújításán, innovatív termékeket vezettek be és bővítették kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek arányát – ennek eredményeként csökkent tovább hazánkban az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalma.
Utóbbi esetében ugyancsak kiemelkedő változás, hogy míg 2010-ben az üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos energiatartalma 40 kalória volt, ma már csupán 22 kalória.
Borítókép: gyümölcslevek egy főre eső fogyasztása, grafikon (Forrás: MAGYÜSZ)