A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a fogyasztóvédelmi hatóság szakemberei egyeztettek a légitársaságok kereskedelmi gyakorlatával kapcsolatos fogyasztói panaszokról, piaci anomáliákról és a szükséges lépésekről – írta a Növekedés.hu.
A két szervezet a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény értelmében folyamatosan együttműködik egymással. Mégpedig azért, hogy a lehető leghatékonyabban fel tudjanak lépni az esetlegesen jogsértő reklámgyakorlatok ellen.
A hatóságok megegyeztek abban, hogy ha a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálata során a versenyhivatal hatáskörébe tartozó feltételezetten jogsértő kommunikációt talál, úgy a GVH haladéktalanul megteszi a szükséges lépéseket, hogy minél kevesebb fogyasztó szenvedjen kárt a megtévesztő hirdetések miatt.
A GVH évek óta kiemelten figyeli a légitársaságok reklámgyakorlatát, számos eljárást lefolytatott ezen a területen.