Megjelent a napi fogyasztási cikkek kiskereskedelmében a nagy áruházláncok 2021-re szóló, forgalomarányos rangsora, amelyet a Trade magazin állít össze a korábbi évek eredményei alapján becsült adatok és a cégek által közölt információk alapján.
A hagyományosan június elején közzétett, friss, éves toplista azt mutatja, hogy tavaly – a második fél évtől emelkedő árak és az egyéb vállalati kiadások növekedése ellenére –
a szektornak a lakosság bőséges bolti fogyasztásából 2020-hoz képest tízmilliárdokkal magasabb volt a forgalma.
A lista alapján az élelmiszer-kiskereskedelemben tavaly – akárcsak az azt megelőző évben – toronymagasan a Lidl Magyarország nyerte el a piacvezető címet, amely éves alapon mintegy bruttó százmilliárd forinttal növelte a forgalmát.
A diszkontlánc a 191 üzletében összesen 921,8 milliárd forintos forgalmat ért el a tavalyelőtti 821,7 milliárd után, miközben öt bolttal növelte a hálózatát.
Második helyen a Spar üzletlánc szerepel a rangsorban, amely 791,8 milliárd forintos forgalmat ért el az előző évi 738,9 milliárdos forgalom után, míg az üzleteinek száma 588-ról 614-re emelkedett.
A korábban évekig listavezető Tesco áruházlánc 2021-ben a harmadik legerősebb értékesítési forgalmat produkálta. Eszerint az egy évvel korábbi, 722 milliárdos forgalmát 765 milliárd forintra növelte.