A szén- és olajvonatok elsőbbséget kapnak a németországi vasutakon a többi áru- és személyszállítással szemben – tette közzé a Handelsblatt.de. A német kormány a minap rendeletet fogadott el, amelynek célja az erőművek vagy a szűkös benzin- és dízelkészletekkel rendelkező régiók ellátásának biztosítása. A vasút utasainak arra kell készülniük, hogy a személyszállítási szolgáltatások kiesése érintheti őket – áll a rendeletben.
Volker Wissing (FDP) közlekedési miniszter arról beszélt, hogy az alacsony vízállás miatt a belvízi hajók is kevesebbet tudnak szállítani. Ezért – mondta – megfontoltan kell rangsorolni. Ez nem könnyű döntés, mert bizonyos esetekben ez azt jelenti, hogy a személyszállító vonatoknak várniuk kell.
Továbbra is csak a katonai szállítmányok élvezhetnek elsőbbséget a szénvonatokkal szemben. Németország katonai felszereléseket szállít Ukrajna támogatására, és egyben tranzitország is. Súlyuk miatt a katonai árukat túlnyomórészt vasúton szállítják.
Az utasforgalom szempontjából ez további késéseket jelenthet: a nagy sebességű ICE-nek vagy a regionális vonatoknak ilyenkor ki kell várniuk a megfelelő időt az induláshoz.
Az elmúlt hónapokban szinte minden második távolsági vonat késett, főként a vasúti hálózat krónikus problémái miatt. Lapunk megírta, hogy a kilenceurós vasúti bérlet bevezetése következtében júniusban, júliusban és augusztusban jelentősen megnövekedett az utasok száma, amivel a vasúti infrastruktúra, a pályaudvarok és a háttértámogató szolgáltatások nem tudtak lépést tartani.
Félő, hogy a fegyvert és energiahordozót szállító vonatok forgalma ismét a menetrendek széteséséhez vezethetnek.