Német vasúti hadigazdálkodás

A katonai szállítmányoknak és a szénvonatoknak elsőbbségük van a személyszállítással szemben Németországban. Az ICE-k és régiós vonatok utasainak emiatt várniuk kell.

2022. 08. 26. 6:05
20210526 MN Fényeslitke Tálosi János vezérigazgató East-West Intermodális Logisztikai Zrt., Dr. Seszták Miklós országgyűlési képviselő, Nyiszter Tamás Antal beruházási vezérigazgató-helyettes, MÁV Zrt Magyar Nemzet fotó:Mirkó István Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szén- és olajvonatok elsőbbséget kapnak a németországi vasutakon a többi áru- és személyszállítással szemben – tette közzé a Handelsblatt.de. A német kormány a minap rendeletet fogadott el, amelynek célja az erőművek vagy a szűkös benzin- és dízelkészletekkel rendelkező régiók ellátásának biztosítása. A vasút utasainak arra kell készülniük, hogy a személyszállítási szolgáltatások kiesése érintheti őket – áll a rendeletben.

Volker Wissing (FDP) közlekedési miniszter arról beszélt, hogy az alacsony vízállás miatt a belvízi hajók is kevesebbet tudnak szállítani. Ezért – mondta – megfontoltan kell rangsorolni. Ez nem könnyű döntés, mert bizonyos esetekben ez azt jelenti, hogy a személyszállító vonatoknak várniuk kell.

Az ICE szerelvényeknek is várniuk kell, a fegyver és az olaj előbbre való (Fotó: AFP/Swen Pförtner)

Továbbra is csak a katonai szállítmányok élvezhetnek elsőbbséget a szénvonatokkal szemben. Németország katonai felszereléseket szállít Ukrajna támogatására, és egyben tranzitország is. Súlyuk miatt a katonai árukat túlnyomórészt vasúton szállítják.

Az utasforgalom szempontjából ez további késéseket jelenthet: a nagy sebességű ICE-nek vagy a regionális vonatoknak ilyenkor ki kell várniuk a megfelelő időt az induláshoz.

Az elmúlt hónapokban szinte minden második távolsági vonat késett, főként a vasúti hálózat krónikus problémái miatt. Lapunk megírta, hogy a kilenceurós vasúti bérlet bevezetése következtében júniusban, júliusban és augusztusban jelentősen megnövekedett az utasok száma, amivel a vasúti infrastruktúra, a pályaudvarok és a háttértámogató szolgáltatások nem tudtak lépést tartani.

Félő, hogy a fegyvert és energiahordozót szállító vonatok forgalma ismét a menetrendek széteséséhez vezethetnek.

A rendelet bizonyos vasúti folyosókra összpontosít, beleértve a forgalmas Rajna-völgyet és Kelet-Németország nagy részét. A gázmegtakarítás érdekében több széntüzelésű erőművet kell újraindítani, de ezeket el kell látni alapanyaggal. Az a döntés, hogy az év végén leállítják az orosz vezetékes olaj felhasználását, különösen Kelet-Németország ellátását nehezíti meg. A rendelet célja annak biztosítása, hogy a kőolajtermékeket időben lehessen a régióba szállítani, ha a finomítók a jövő évtől nem tudnak teljes kapacitással termelni. A rendelet szerint az intézkedés első körben hat hónapig érvényes.

Borítókép: előnyben az olajszállító szerelvények (Fotó: Mirkó István)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.