Orosz kólagyártó igyekszik betölteni a multik kivonulása utáni űrt

A Csernogolovka nevű cég jelentősen növelte a kapacitásait idén, és pár éven belül 50 százalékra tornázná fel piaci részesedését.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2022. 08. 03. 16:53
RUSSIA-UKRAINE-CONFLICT-SANCTIONS Fotó: NATALIA KOLESNIKOVA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A Pepsi és a Coca-Cola kivonulása után keletkező űrt egy helyi cég próbálja betölteni a kilencmilliárd dolláros orosz üdítőital-piacon. A Csernogolovka nevű cég jelentősen növelte a kapacitásait idén, és pár éven belül 50 százalékra tornázná fel piaci részesedését – közölte a Reuters a cég ügyvezetőjére hivatkozva.

Az orosz fővárostól mintegy 40 kilométerre fekvő Csernogolovka településen 1998 óta gyártanak rágcsálnivalókat, palackozott vizet és gyógynövényes limonádét, de május óta már kólát is.

 A portfólió bővítése pár hónappal követte a két nagy globális üdítőital-gyártó multi kivonulását az orosz piacról, válaszul Oroszország Ukrajna elleni agressziójára.

Az orosz érdekeltségű cég tulajdonosa, Natalia Sakhnia a Reuters hírügynökségnek elmondta, hogy két éven belül piaci részesedésüket 30 százalékra, három éven belül 50 százalékra szeretnék feltornászni.

A növekvő keresletre való tekintettel idén bővítették gyártókapacitásukat a krasznodári és szibériai novoszibirszki bázison. Előbbiben duplájára, utóbbiban 50 százalékkal nőtt a termelés 2021 azonos időszakához képest. A csernogolovkai gyár területét pedig 40 ezer négyzetméterrel bővítik. A hárommilliárd rubelből, mintegy 20 milliárd forintból megvalósuló beruházás 2023 márciusában fejeződhet be.

Az orosz alkoholmentes italok piacának felét a szénsavas üdítő italok adják. A Pepsi és a Coca-Cola márciusban bejelentett távozásával az orosz cégek részesedése alacsony bázisról öt százalékra ugrott az első fél évben – derül ki a Nielsen piackutató adataiból.

A Csernogolovka áprilisban már a Burger King és a KFC gyorséttermeknek szállított be, valamint a McDonald’s helyét átvevő Vkuszno – i tocska (Finom – és pont) éttermeit látta el üdítő italokkal.
Borítókép: A Pepsi és a Coca-Cola kivonulása után keletkező űrt egy helyi cég próbálja betölteni a kilencmilliárd dolláros orosz üdítőital-piacon (Fotó: AFP/Natalia Kolesnikova)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.