A tankolási kedvezmény lejártával Németországban magasabbak lettek az üzemanyagárak, mint az összes szomszédos országban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfőn publikált, az Európai Bizottság adataira támaszkodó jelentése alapján – írta a távirati iroda.
Az üzemanyagkedvezmény (Tankrabatt) lejártával Németországban ismét emelkedtek az üzemanyagárak; a németországi autósok a 2022. szeptember 5-i állás szerint átlagban 2,07 eurót (átszámítva 820 forintot) fizettek egy liter szuperbenzinért és 2,16 eurót egy liter dízelért.
Németország közvetlen szomszédjaival összehasonlítva az E5-ös szuperbenzin (Euroszuper 95) literjének ára ugyanazon a napon csak Dániában (2,04 euró) és Hollandiában (2,01 euró) volt hasonlóan magas. Németország uniós szomszédjai közül Dániában egy liter dízel 2,07 euróba került, kilenc centtel kevesebbe, mint Németországban, Hollandiában pedig 11 centtel kevesebbe, 2,05 euróba.
Németország uniós szomszédjai közül Lengyelországban voltak a legolcsóbbak az árak szeptember 5-én: a szuperbenzin 1,38 euróba, a dízel 1,61 euróba került. Luxemburgban a szuperbenzin 1,61 euró, a dízel 1,83 euró, Franciaországban a szuperbenzin 1,62 euró, a dízel 1,78 euró, a Cseh Köztársaságban 1,64 és 1,85 euró, Belgiumban pedig 1,69 és 2,02 euró volt a benzin és a dízel ára. Ausztriában a szuperbenzin 1,74 euró, a dízel pedig 1,90 euró volt szeptember 5-én.
Még augusztus közepén a német töltőállomásokon a benzin- és a dízel-üzemanyagárak alacsonyabbak vagy hasonlók voltak a legtöbb közvetlen uniós szomszédos ország árainál. A mostani áremelkedés fő oka az üzemanyagok energiaadójának, a tankkedvezménynek (Tankrabatt) lejárta augusztus 31-én. A Tankrabatt keretében benzin adótartalmát literenként 29,55 centtel, a dízelét pedig 14,04 centtel csökkentették június 1-jétől három hónapos időtartamra.
Borítókép: Benzinkút Berlinben (Fotó: Europress/AFP/Christoph Soeder)