Egyezség a belső égésű motorok jövőjéről

Megszületett a kompromisszum, dűlőre jutott egymással Németország és az Európai Bizottság.

Magyar Nemzet
2023. 03. 26. 15:28
null
20200903 MN Budapest Dugó illusztráció Kőbanya Alsó, M3 bevezető szakasz Magyar Nemzet fotó:Mirkó István Fotó: Mirkó István
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Németország és az Európai Unió szombaton bejelentette, hogy megegyezésre jutottak a kizárólag belső égésű (fosszilis üzemanyaggal működő) motorral hajtott autók jövőjével kapcsolatos vitájukban, ami lehetővé teszi az ilyen motorokkal felszerelt új járművek regisztrációját 2035 után is, de csak abban az esetben, ha klímasemleges üzemanyagot használnak. Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke a Twitteren azt írta: „Megállapodtunk Németországgal a (víz és szén-dioxid felhasználásával készült) e-üzemanyagok autókban való jövőbeni használatáról.”

Volker Wissing német közlekedési miniszter ugyancsak a Twitteren számolt be arról, hogy szabaddá vált az út 2035 után is a csak klímasemleges üzemanyagot használó belső égésű motorral felszerelt új járművek előtt.

Eddig Németország ellenállása miatt nem sikerült tető alá hozni az autókra vonatkozó új szén-dioxid-kibocsátási szabványokról szóló EU-szintű megállapodást, aminek az elfogadása felgyorsul a szombati német–EU egyezséggel. A fosszilis üzemanyaggal működő autók betiltása kulcsfontosságú az Európai Unió célkitűzésének megvalósítása szempontjából, amely szerint 2050-ig az unió klímasemlegessé kívánja tenni gazdaságát, vagyis meg akarja szüntetni az üvegházhatású gázok kibocsátását – ismertette a távirati iroda.

A Világgazdaság emlékeztetett: az Európai Unió álláspontja már a múlt hét második felében közeledni látszott a német javaslathoz. Akkor úgy tűnt, hogy az EU megengedő lesz az e-üzemanyagot használó belső égésű motorokkal, ha úgy készítik el, hogy nem karbonsemleges üzemanyaggal ne lehessen működtetni őket. Timmermans a bejelentés után azt mondta, hogy az Európai Bizottság a meglévő Euro 6-os autóipari szabályrendszeren belül új kategóriát hoz létre az e-üzemanyaggal működő járműveknek, majd ezt integrálja a szén-dioxid-szabványokról szóló jogszabályba. A megvalósítás részleteit egyelőre nem közölték a felek. 

A német közlekedési minisztérium közleményében azt írta, hogy szeretné, ha a szabályalkotási folyamat 2024 őszéig lezárulna, hogy mindegyik szereplőnek legyen elég ideje felkészülni az átállásra.

 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Mirkó István)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.