Nehezen érthető divat, sztárok is megvesznek a lyukacsos papucsért + videó

A népszerű lyukacsos papucs számos hasonló márkát maga mögé utasított a járvány alatt, 2019 óta 200 százalékos árbevétel-növekedés tapasztalható. Mi lehet a gyártó titka?

MAGYAR NEMZET
Forrás: VG2023. 04. 03. 10:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A koronavírus-járvány elején az átalakuló igények miatt számos márka óriási növekedésre tett szert. A Peloton szobabicikli és a Zoom videókommunikációs rendszer mellett a Crocs is érzékelte az üzlet fellendülését – olvasható a VG cikkében.

Hozzátették, hogy a népszerű lyukacsos papucsokat sokan megkérdőjelezték esztétikai szempontból, viszont az egyszerű és kényelmes lábbelik tökéletesnek bizonyultak az amerikaiaknak, akik a karantén alatt főként csak a lakhelyük körül mozogtak.

A világjárvány elmúltával lassan minden visszatért a normális kerékvágásába, azonban 

sok márkával ellentétben a Crocs cipők népszerűsége töretlen maradt.

Az Egyesült Államokban már annyira felkapott lett a papucs, hogy néhány ismert sztár is ráállt a márkára, olyan szinten, hogy még a komoly díjátadókon is ezeket a lábbeliket viselték.

Kiemelték, hogy a Crocs részvényei 2020 januárja óta 167 százalékkal nőttek, 2019 óta 200 százalékos árbevétel-növekedés mellett. Szinte hihetetlen, hogy a márka 2009-ben még csődközeli helyzettel küzdött, a vállalat azonban ennek ellenére további eladási rekordra számít.

A társaság tavaly novemberben jelentette be, hogy 

kilencven százalékos növekedésre számít a következő három év során, ezen belül csak a névadó papucsokból ötmilliárd dolláros bevételt várnak.

Bár a divat változó és kiszámíthatatlan, a Crocs erős marketingterveket fektetett le. A közösségi média ereje szinte megkérdőjelezhetetlen. A Twitter, a TikTok és a Facebook is képes emberek millióival fenntartani és erősíteni az új termékeket. A Crocs Facebook rajongói oldalán már most sok millió követőt képesek elérni, így a márkának nem csekély közösségformáló ereje van.  

A VG szerint a Crocs ügyesen ki tudja aknázni az eseményeket. A Twitter imádta, amikor Questlove fekete Crocs lábbelit viselt az Oscar-gálán.

Emellett léteznek olyan megszállott Crocs-gyűjtők, akik akár több tucat papuccsal is rendelkeznek. 

A világrekorder Doogie Lish Sandtiger igazi megszállottja a Crocsnak. Neki állítólag 2100 pár Crocs papucsa van. 

A fanatikusok valószínűleg még többet fognak vásárolni. Az ehhez hasonló rajongói attitűd kétségtelenül segíti a marketinget, és jót tesz a márkának is – írják.

Andrew Rees, a világmárka vezérigazgatója kiemelte, hogy az Egyesült Államok után Európában a legnépszerűbb a márka. Terveik szerint növelni szereznék az értékesítést Indiában és Délkelet-Ázsia országaiban is, mivel ott sokan egész évben szandált viselnek. 

Borítókép: illusztráció (Fotó: Unsplash)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.