Az elektromos autók eladása 2022-ben az ellátási lánc zavarai, a makrogazdasági és geopolitikai bizonytalanság, valamint a magas nyersanyag- és energiaárak ellenére újabb rekordévet zárt. Az elektromos autók értékesítése – beleértve az akkumulátoros elektromos járműveket (BEV) és a plug-in hibrid elektromos járműveket (PHEV) – tavaly globálisan meghaladta a tízmilliót, ez 55 százalékos növekedés.
Az eladások 26 millióra emelték a világ útjain közlekedő elektromos autók számát, ami hatvanszázalékos növekedés 2021-hez képest, miközben a pusztán akkus BEV-ek a korábbi évekhez hasonlóan a teljes éves növekedés több mint hetven százalékát adják. Ennek eredményeként 2022-ben az elektromos autók globális állományának már csaknem hetven százaléka ilyen hajtású jármű volt.
Tavaly a BEV-eladások Kínában 2021-hez képest hatvan százalékkal nőttek, és elérték a 4,4 milliót, a hibrid PHEV-eladások pedig majdnem megháromszorozódtak, és másfél millióra emelkedtek.
Kína az összes új e-autó globális regisztrációjának csaknem hatvan százalékát adta. Tavaly először fordult elő, hogy a világ útjain közlekedő összes elektromos autó több mint ötven százaléka, összesen 13,8 millió darab Kínában volt. Ez az erőteljes növekedés a több mint egy évtizedes folyamatos szakpolitikai támogatásnak köszönhető.
Európában az elektromos autók értékesítése 2022-ben több mint 15 százalékkal nőtt 2021-hez képest, és elérte a 2,7 millió darabot. Igaz, a korábbi években gyorsabban nőttek az eladások: az éves növekedés 2021-ben több mint 65 százalékos volt, 2017–2019-ben pedig átlagosan negyvenszázalékos. Tavaly a BEV-értékesítések 2021-hez képest harminc százalékkal nőttek, míg a PHEV-értékesítések mintegy három százalékkal csökkentek. Európa az új elektromos autók értékesítése kapcsán a globális növekedés tíz százalékát adta. Az elektromos autók értékesítése még mindig növekszik a kontinensen.
Az Európában az előző évekhez képest tapasztalt lassulás részben az elektromos autók értékesítésének 2020-ban és 2021-ben az Európai Unióban bekövetkezett rendkívüli növekedését tükrözi, mivel a gyártók gyorsan átállították a vállalati stratégiát a 2019-ben elfogadott szén-dioxid-kibocsátási normáknak való megfelelés érdekében.