Egy évvel ezelőtt nem gondolhattuk, hogy idén még mindig arról kell beszélni, mikor lesz már vége a háborúnak, és az is igaz, hogy ilyen mértékű inflációra sem gondoltak – mondta a 17. Coop Rallyt beharangozó sajtótájékoztatón Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. A rally célja azonban a kiírásakor megfogalmazotthoz képest változatlan: a magyar élelmiszeripar támogatása, hiszen magyar vállalkozásként a Coopnál is tudják, mit jelent az, hogy magyar élelmiszereket forgalmaznak, amelyek magyar gazdálkodók által megtermelt alapanyagokból készülnek. A hazai élelmiszerek aránya a Coop üzleteiben meghaladja a 85 százalékot. A Coop boltjai több mint 1400 településen vannak jelen 2200 üzlettel, és napi több mint egymillió vásárlót szolgálnak ki – tette hozzá.
A Coop Csoport árbevétele tavaly 748 milliárd forint volt, négyszáz kis-, közepes és nagyvállalkozás tartozik hozzá, az elmúlt öt évben pedig 19 százalékos árbevétel-növekedést ért el. Ehhez folyamatosan fejlesztenek, a franchise-tagok évente összesen több milliárd forintot költenek modernizációra.
Az infláció arra csábíthatta a kereskedőket, hogy importtermékekkel töltsék fel kínálatukat, de a Coop képes volt ennek ellenállni, ezzel is jelezve, hogy segíti a magyar élelmiszeripart – emelte ki beszédében Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára. Mint hozzátette: „nyerésre állunk az inflációval szemben, amely év végére egyszámjegyűvé mérséklődhet”.
A Coop erényeként említette meg azt is, hogy haladt a korral, és sok helyen szolgáltatóként is jelen van – utalt a lánc üzleteiben több helyen elérhető postai szolgáltatásra és a vény nélküli gyógyszerek megvásárlási lehetőségére.
A hazai agrárirányítás számára komoly feladatot jelent az élelmiszeripar megújítása. Ennek megvalósítása érdekében – más, az élelmiszeriparban sikeres országok tapasztalataiból is okulva – az olyan, elsősorban a nagyvállalatok fejlesztésére fókuszálnak, amelyek itthon termelt alapanyagra építik a termelésüket, és integrációt építenek ki. Ezáltal a nekik nyújtott támogatás széles körben hasznosul. Az agrártárca ezért hozta létre az élelmiszeripar kiemelt szereplőinek fejlesztési stratégiáira fókuszáló „Élelmiszeripar bajnokai programot”. Mint mondta, az élelmiszeripar fejlesztésére ebben az uniós ciklusban kiemelkedő, 750 milliárd forintos forrás áll rendelkezésre. A Coop 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Bizottságot (MOB), 2021-től stratégiai partnerként.
Borítókép: Nobilis Márton államtitkár (balról) és Pekó László a CO-OP Hungary elnöke (Fotó: Világgazdaság)