Csúnyán átverhették az utazóközönséget, vizsgálódik a Wizz Airnél a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Kft.-vel szemben, a légitársaság valószínűsíthetően lényeges információkat hallgatott el az ingyenes online utasfelvétellel kapcsolatban 2022 decembere és 2023 májusa között, ezzel elkerülhető költségeket okozva az utasoknak – közölte a versenyhivatal szerdán az MTI-vel. A Wizz Air jelezte, hogy már elhárította a problémát.

Forrás: MTI2024. 01. 31. 15:49
Wizz Air Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy a Wizz Air Hungary Zrt. a honlapján 2022. december és 2023. május között elhallgatta azt a jelentős információt, hogy

a retúrjeggyel rendelkező és visszafelé utazó utasok az ingyenes online utasfelvételt a mobiltelefonjuk böngészőjéből megnyitva, a honlap mobiltelefonos nézetének sajátosságai miatt, nem tudják elvégezni.

Az érintett fogyasztóknak emiatt később reptéri utasfelvételi díjat, 40 eurót kellett fizetniük – írják a közleményben.

Felidézik továbbá, hogy a nemzeti versenyhatóság 2022 októberében átfogó gyorselemzésben megvizsgálta, hogy a Magyarországon elérhető légitársaságok – ideértve a fapados szolgáltatókat is – honlapjai, illetve a népszerű jegyár-összehasonlító weboldalak alkalmaznak-e úgynevezett sötét mintázatokat többek között a jegyeladáskor.

A GVH már akkor felhívta a figyelmet arra, hogy indokolt esetben versenyfelügyeleti eljárások keretében is vizsgálja majd a piacon a tisztességes verseny szabályainak érvényesülését – közölte a versenyhivatal. Az incidens miatt a GVH ismét felhívja a légitársaságok figyelmét arra, hogy 

a jegyeladással kapcsolatos információikat minden esetben átláthatóan tegyék közzé, valamint könnyen érthetően és értelmezhetően fogalmazzák meg azokat a fogyasztók számára.

Hangsúlyozták, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – részletezték.

Az eljárásról szóló bejelentésre reagálva a légitársaság az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozta: „A Wizz Air mindent megtesz utasai transzparens tájékoztatása és szolgáltatásai folyamatos fejlesztése érdekében. A légitársaság az említett technikai problémát már jóval korábban elhárította, amelyről a GVH-t is tájékoztatta.” A most indított vizsgálat sikeres lefolytatásához is mindenben segíti a Gazdasági Versenyhivatal munkáját a Wizz Air – tették hozzá.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.