A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy a Wizz Air Hungary Zrt. a honlapján 2022. december és 2023. május között elhallgatta azt a jelentős információt, hogy
a retúrjeggyel rendelkező és visszafelé utazó utasok az ingyenes online utasfelvételt a mobiltelefonjuk böngészőjéből megnyitva, a honlap mobiltelefonos nézetének sajátosságai miatt, nem tudják elvégezni.
Az érintett fogyasztóknak emiatt később reptéri utasfelvételi díjat, 40 eurót kellett fizetniük – írják a közleményben.
Felidézik továbbá, hogy a nemzeti versenyhatóság 2022 októberében átfogó gyorselemzésben megvizsgálta, hogy a Magyarországon elérhető légitársaságok – ideértve a fapados szolgáltatókat is – honlapjai, illetve a népszerű jegyár-összehasonlító weboldalak alkalmaznak-e úgynevezett sötét mintázatokat többek között a jegyeladáskor.