Hamarosan indul a lakásbiztosítási kampány

Elkezdték értesíteni a biztosítók a lakásbiztosítással rendelkező ügyfeleiket a márciusi kampányról. A rendkívüli felmondási lehetőség nyomán akár több százezer ügyfél is a váltás mellett dönthet, ami jelentősen átrendezheti a lakossági vagyonbiztosítási piacot.

2024. 02. 01. 11:10
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Majdnem pontosan egy hónap múlva elindul a lakásbiztosítási kampány, amely több mint 3,3 millió ügyfelet érint. Az erről szóló – egységes, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által kidolgozott mintának megfelelő – levelet február közepéig küldik ki az érintetteknek a pénzügyi szolgáltatók, amelyben tájékoztatják őket a rendkívüli felmondási lehetőségről – írja a Világgazdaság.

A biztosítók a vonatkozó kormányrendelet alapján február 15-ig értesítik az ügyfeleiket arról, hogy márciusban lehetőségük nyílik soron kívül új lakásbiztosítási szerződést kötni. 

A felmondást írásban juttathatják el az ügyfelek a biztosítónak március 1. és március 31. között: fontos, hogy a lehetőséggel a jelzáloghitellel terhelt lakóingatlanok szerződői is élhetnek. A felmondás hatálya a biztosítóhoz való beérkezést követő 30. nap – tehát praktikusan április valamely napjára esik –, aminek a biztosítási védelem folytonossága szempontjából van jelentősége, vagyis érdemes ügyelni arra, hogy a megkötött új szerződés a régi megszűnése előtt érvénybe lépjen.

A kampány kapcsán szintén fontos tudnivaló, hogy a díjhátralékban lévő szerződések nem mondhatók fel, a felmondás után időszakra esetlegesen már befizetett díjrészt pedig a biztosítók visszatérítik. Az új szerződések, illetve azok díjainak szempontjából az sem mellékes információ, hogy a kampányban megkötött lakásbiztosítások után legfeljebb 20 százalékos közvetítői jutalékot lehet fizetni – hívja fel a figyelmet a Világgazdaság.

Így a márciusi időszak sokban hasonlít majd a kötelező gépjármű felelősségbiztosításoknál (kgfb) korábban megszokott, év végi kampányhoz. Jelentős különbség ugyanakkor, hogy a lakásbiztosítások jóval összetettebb konstrukciók a kgfb-nél, így bár az online csatorna ebben a kampányban is jelentős szerepet játszik majd, az ügyfelek nagy része várhatóan személyes tanácsadást is igényel akár közvetlenül a biztosítóknál, akár a közvetítőknél.

Miután a márciusi kampány több mint hárommillió biztosítási szerződést érint, a piaci, illetve állami szereplők várakozásai szerint akár több százezer ügyfél is a váltás mellett dönthet. 

A díjak alakulását jelenleg még igen nehéz megítélni: az nyilvánvaló, hogy a kampány által kiváltott erős verseny a kedvezőbb árazás irányába hat, ám a biztosítási szektort terhelő különadó, az infláció és a növekvő költségszint ez ellen dolgozik.

Az viszont biztosra vehető, hogy az új lehetőség nyomán alaposan felbolydul a piac, hiszen az eddig viszonylag passzív ügyfelek is nagyobb figyelmet fordíthatnak lakásbiztosításaikra – és egyéb szerződéseikre – is, miközben a szolgáltatók igyekeznek meglévő pozícióikat stabilizálni, a kisebb versenyzők pedig új piacot szerezni.

 

Nagy a tét Az MNB adatai alapján a lakossági vagyonbiztosítások igen fontos szeletét adják a nem életbiztosítási piacnak. A múlt év első három negyedében a hazai biztosítóknak közel 143 milliárd forintnyi díjbevételük származott a lakásbiztosításokból, ami 14,7 százalékos (tehát nagyjából az inflációnak megfelelő) bővülés az egy évvel korábbihoz képest. Ezzel a lakossági vagyonbiztosítások a második legnagyobb szeletét adják a piaci tortának a kgfb után, túlszárnyalva a cascónál és a vállalati vagyonbiztosításoknál kimutatott díjbevételt is. A lakásbiztosítási penetráció viszonylag magas, 73 százalékos Magyarországon, vagyis a lakóingatlanok közel háromnegyedét érinti valamilyen szintű biztosítási védelem.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Dél-Magyarország/Frank Yvett)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.