Majdnem pontosan egy hónap múlva elindul a lakásbiztosítási kampány, amely több mint 3,3 millió ügyfelet érint. Az erről szóló – egységes, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által kidolgozott mintának megfelelő – levelet február közepéig küldik ki az érintetteknek a pénzügyi szolgáltatók, amelyben tájékoztatják őket a rendkívüli felmondási lehetőségről – írja a Világgazdaság.
A biztosítók a vonatkozó kormányrendelet alapján február 15-ig értesítik az ügyfeleiket arról, hogy márciusban lehetőségük nyílik soron kívül új lakásbiztosítási szerződést kötni.
A felmondást írásban juttathatják el az ügyfelek a biztosítónak március 1. és március 31. között: fontos, hogy a lehetőséggel a jelzáloghitellel terhelt lakóingatlanok szerződői is élhetnek. A felmondás hatálya a biztosítóhoz való beérkezést követő 30. nap – tehát praktikusan április valamely napjára esik –, aminek a biztosítási védelem folytonossága szempontjából van jelentősége, vagyis érdemes ügyelni arra, hogy a megkötött új szerződés a régi megszűnése előtt érvénybe lépjen.
A kampány kapcsán szintén fontos tudnivaló, hogy a díjhátralékban lévő szerződések nem mondhatók fel, a felmondás után időszakra esetlegesen már befizetett díjrészt pedig a biztosítók visszatérítik. Az új szerződések, illetve azok díjainak szempontjából az sem mellékes információ, hogy a kampányban megkötött lakásbiztosítások után legfeljebb 20 százalékos közvetítői jutalékot lehet fizetni – hívja fel a figyelmet a Világgazdaság.
Így a márciusi időszak sokban hasonlít majd a kötelező gépjármű felelősségbiztosításoknál (kgfb) korábban megszokott, év végi kampányhoz. Jelentős különbség ugyanakkor, hogy a lakásbiztosítások jóval összetettebb konstrukciók a kgfb-nél, így bár az online csatorna ebben a kampányban is jelentős szerepet játszik majd, az ügyfelek nagy része várhatóan személyes tanácsadást is igényel akár közvetlenül a biztosítóknál, akár a közvetítőknél.
Miután a márciusi kampány több mint hárommillió biztosítási szerződést érint, a piaci, illetve állami szereplők várakozásai szerint akár több százezer ügyfél is a váltás mellett dönthet.
A díjak alakulását jelenleg még igen nehéz megítélni: az nyilvánvaló, hogy a kampány által kiváltott erős verseny a kedvezőbb árazás irányába hat, ám a biztosítási szektort terhelő különadó, az infláció és a növekvő költségszint ez ellen dolgozik.