Idén januárban megközelítőleg 4,5 millió aktív felhasználó közel harmincmillió keresést indított a Használtautó.hu-n, ami 22 százalékkal nagyobb a decemberi keresések volumenénél. Az autóvásárlók hatvan százalékkal többször kezdeményeztek kapcsolatfelvételt a hirdetőkkel, mint a tavalyi év utolsó hónapjában, ez pedig az autópiac jelentős élénkülésére utal – közölte a felmérését a Használtautó.hu.
Decemberhez viszonyítva harminc százalékkal több hirdetést adtak fel, ami leginkább a hibrid ( plusz harminc százalék) és az elektromos (plusz 18 százalék) kategóriákban feladott hirdetések számában mutatkozott meg.
Ez a szélesebb elektromosjármű-kínálat nagyobb lehetőséget biztosít azoknak a vásárlóknak, akik a magasabb benzinárak miatt inkább hibrid vagy elektromos autót vásárolnának.
A portál adatai ezeken kívül is trendfordulót jeleznek: 2024-ben ugyanis már többen keresnek az egy- és másfél millió forint közötti tartományban, mint az ötszázezer és egymillió forint közöttiben, holott tavaly ez még fordítva volt. Emellett az elektromos autókra indított keresések részaránya is 5,5 százalékra emelkedett, ami az elmúlt évek legmagasabb értéke a többi üzemanyagtípushoz képest.
Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője kiemelte:
Az 1-1,5 milliós tartományban növekvő keresések a felbátorodó vásárlói kedvet jelzik. Az emelkedő reálkereset és a csökkenő infláció miatt tervezhetőbbé válnak a háztartások kiadásai, ezért a használtautó-piacon is többet szánnak a vásárlók egy-egy autóra. Nem mellesleg egy drágább, de jobb állapotú autó fenntartási és fogyasztási költségei is kisebbek lehetnek, mint egy nagyon olcsó, de rosszabb állapotúé, amire az esetek túlnyomó részében még sokkal többet is kell költeni.
Eközben egyéves távlatban, vagyis 2023 januárjához képest húsz százalékkal nőtt az oldalon elérhető járműhirdetések száma (összesen 135 ezerre), leginkább a személyautó (plusz 18 százalék), a motor (plusz harminc százalék) és a kishaszonjármű ( plusz 25 százalék) kategóriákban.
A Similarweb.com adatai szerint az autóhirdetési portálok piaca is egyre jobban koncentrálódik: januárban közel tízmillió látogatást mértek a Használtautó.hu portálon, ami hat-hétszerese a rangsorban mögötte álló Jófogás autóhirdetési oldala látogatottságának.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: GettyImages)