A húsvéthoz közeledve több mint 3500 szülő és nagyszülő bevonásával készített felmérést a Regio Játék a családok ajándékozási és az ünnephez kapcsolódó szokásairól. A kutatásból kiderült, hogy a legtöbb gyerek idén édességet, játékot és könyvet kap ajándékba, a játékok közül is a legnépszerűbbek a kreatív, fejlesztő játékok, a társasok és a szabadtéri játékok. Az esetek többségében kettő különböző ajándékkal készülnek a szülők a gyerekeknek, amiket egy-két héttel az ünnep előtt szereznek be online és személyesen vegyesen. Húsvétkor a válaszadók többsége (43 százalék) öt-tízezer forint között, míg 37 százalékuk inkább ötezer forint alatt keres meglepetést, tízezer forintnál többet csak minden ötödik szülő és nagyszülő költ ajándékra.
– Az ünnep előtti három hétben vásárolnak legtöbben húsvétra játékot, ilyenkor nagyjából az éves forgalmunk nyolc százaléka valósul meg. Az online kosárértékünk a tavalyihoz hasonlóan 13 ezer forint, míg az áruházainkban tízezer körül alakul idén. Ebben az időszakban – főleg, ha jó idő van – megnő a szabadtéri termékek iránti kereslet, sokan választanak ajándékba kismotort, labdákat vagy hintát a kertbe – mondta Gyaraki Dávid, a Regio Játék ügyvezető-helyettese.
A válaszadók leginkább azt veszik figyelembe játékvásárlásnál, hogy az praktikus és tartós legyen, ezek után következik csak az ár és az, hogy a játék kövesse az aktuális trendeket.
A játékkereskedő felméréséből kiderült, hogy a locsolkodás nem megy ki a divatból: a kérdőívet kitöltők 83 százaléka állítja, hogy közvetlen környezetében hozzátartozik a húsvéthoz. A lányok leggyakrabban édességet és hímes tojást adnak, tízből öt alkalommal pedig jelképes összeget is kapnak a fiúk a locsolásért. Egyre népszerűbb program a kisgyermekesek körében a húsvéti tojásvadászat, de a tojásfestés és a családi kirándulás is hozzátartozik az ünnephez.
A tavaszi szünetben a családok egynegyede utazik el, tízből kilencen belföldre, a legkedveltebb úticélok között a Balaton-parti települések, Budapest, Eger, Gyula és Debrecen szerepelnek. Az egy-két napos (54 százalék) és a három-négy napos (37 százalék) kikapcsolódást választják legtöbben, négy napnál hosszabb időre a megkérdezettek csupán kilenc százaléka utazik el.