Milliárdokat vont le az Apple a bankszámláinkról, folyik a kártalanítás

Fontos információkat ismertetett a Magyar Nemzeti Bank.

2024. 07. 02. 9:43
Illusztráció Fotó: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Apple-nél és a külföldi pénzügyi szolgáltatójánál felmerült technikai probléma miatt az elmúlt héten jelentős számú hazai ügyfélnél történt jogosulatlan kártyás tranzakció. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozott fellépésének és aktív közreműködésének hatására folyamatban van az érintettek teljes körű kártalanítása. Amennyiben valaki még nem kapta meg a jogosulatlan terhelés ellenértékét, abban az esetben jelezze panaszát a hitelintézeténél – közölte a jegybank. 

Az Apple június 26-án egy technikai hiba miatt jelentős számú hazai ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetést. Összesen 780 ezer darab tranzakció történt mintegy kétmilliárd forint értékben. 

A Magyar Nemzeti Bank az incidens bekövetkezésének pillanatától szorosan nyomon követte az eseményeket, és folyamatosan kapcsolatot tartott a hazai bankszektorral, a kártyatársaságok és az Apple képviselőivel.

Az MNB kiemelt célja volt, hogy a lakosság minél gyorsabban visszakapja a jogosulatlan terheléseket, megőrizve az elektronikus pénzforgalomba vetett erős bizalmat. Kiemelten fontos, hogy mind technikai hiba, mind pedig kibertámadás esetén a hazai ügyfelek biztonságban legyenek és semmilyen kár ne érje őket – írták. A jegybank jelezte, hogy az egyeztetések során végig világos, egyértelmű és határozott üzenetet képviseltek: minden érintettnek a jogszabályoknak megfelelően visszajár az Apple technikai hiba miatt történt hibás terhelés. Ennek érdekében elvárta, hogy az összes érintett tegyen meg mindent a helyzet lehető leggyorsabb kezelése érdekében.

Mára a legtöbb érintett ügyfél visszakapta a jogosulatlanul terhelt összegeket. A jegybank azt javasolja az ügyfeleknek, hogy ellenőrizzék banki egyenlegüket és a tranzakciótörténetüket, amennyiben pedig úgy látják, hogy esetükben mégsem történt meg a visszatérítés, haladéktalanul jelezzék azt a számlavezető bankjuknak. Amennyiben az ügyfeleknek panasza van a hitelintézetükkel szemben, abban az esetben az MNB ügyfélszolgálata minden segítséget megad.

A jegybank tovább vizsgálja az elmúlt napok eseményeit, hogy minden szükséges információ teljeskörűen a rendelkezésére álljon. Meg kell állapítani, hogy minden érintett szereplő megfelelően járt-e el az ügy kezelése kapcsán. Továbbá biztosítani kell, hogy a hasonló esetek a jövőben elkerülhetőek legyenek.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.