Rekordbírságot kapott a Booking, mert nem állt le a fogyasztók megtévesztésével

Egészen pontosan rekord- és gigabírságot.

Forrás: Világgazdaság2024. 07. 15. 13:22
Alanya,,Turkey,-,October,24,,2023:,Woman,Hand,Holding,Iphone
illusztráció Fotó: Shuterstock
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem hagyott fel a Booking a jogsértő kereskedelmi gyakorlataival a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) felszólítása ellenére sem, így újabb bírságot kapott. A versenyhatóság az utóvizsgálata alatt tárta fel, hogy a fogyasztókat megtévesztő vagy befolyásoló reklámok még 2024 áprilisában is jelen voltak a cég platformján. A korábbi 2,5 milliárd forint bírság mellé így még majdnem 400 millió forint büntetést kapott a Booking – számolt be az esetről a Világgazdaság.

Az ügy egyébként elég régóta, 2018-tól húzódik, akkor tárta fel a versenyhivatal, hogy a vállalat azzal reklámozza magát, hogy a szálláshelyeket ingyenesen le lehet mondani, miközben ezt számos szálláshely esetében csak időben korlátozottan vehették igénybe, továbbá magasabb árat is fizettek a vendégek, mint ugyanazért a szállásért „ingyenes lemondás” nélkül.

Továbbá, sürgető jellegű tájékoztatásokat tett közzé, amelyek összességében azt a látszatot keltették a fogyasztó számára, hogy az általa is keresett szálláshely nagy népszerűségnek örvend, korlátozottan elérhető, amely pszichés nyomásgyakorlásra alkalmas.

Nem a szakmai gondosság követelményének megfelelően járt el a Szép-kártyás fizetési opcióval kapcsolatos lehetőségek megjelenítése során.

2020 áprilisában tehát a GVH 2,5 milliárd forintra bírságolta a Bookingot, illetve eltiltotta az említett jogsértő gyakorlatok folytatásától.

A GVH azóta is figyelemmel követte, hogy a cég megszünteti-e a jogsértő tevékenységeit, és bár az utóvizsgálatok közben kiderült, hogy a sürgető üzeneteket csökkentette a Booking, azonban 2024. február 26-ig alkalmazta őket. Emellett a vállalat az ingyenesen lemondható reklámjával nem hagyott fel.

Megjegyzik, hogy a vállalkozás az eljárás végső szakaszában módosította a kifogásolt kereskedelmi gyakorlatait, végül az eddigi bírságok mellé a 

versenyhatóság még 382,5 millió forint büntetést szabott ki a Bookingra.

Hozzáfűzték, a nemzeti versenyhatóság az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet fordít az online szálláshely-szolgáltatási piacra. A GVH 2023 nyarán gyorsított ágazati vizsgálatot indított a szektorban, mivel nagyszámú piaci jelzés érkezett a versenyhivatalhoz, főként a legmeghatározóbb nemzetközi szálláshely-közvetítő – a Booking.com – gyakorlataival kapcsolatban.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.