Egyre népszerűbb az online élelmiszer-rendelés

Kiderült, miért kedvelik az internetes bevásárlást.

2024. 10. 14. 13:18
Illusztráció Fotó: Shutterstock
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyarok közel fele már használja bevásárlásai során az interneten elérhető szupermarketek házhoz szállítási szolgáltatásait. A legtöbb vásárlónak az teszi vonzóvá az online bevásárlást, hogy így biztosan nem kerül a kosarukba olyan termék, amelyre valójában nincs szükségük, illetve, hogy időt takarítanak meg ezzel. Három válaszadóból kettő szerint kifejezetten fontos, hogy az általuk megválasztott idősávban vehessék át rendeléseiket. Az élelmiszerek házhoz szállítása a főváros és a vármegyeszékhelyek mellett a már a községekben is népszerűvé vált – a felhasználók aránya a kistelepüléseken is meghaladja a 41 százalékot.

– Életkortól és lakóhelytől függetlenül egyre többen ismerik fel az online bevásárlás előnyeit, és élnek rendszeresen ezzel a lehetőséggel – ismerteti az adatvezérelt házhoz szállítási megoldásokra specializálódott DODO és a Tesco megbízásából, az Ipsos Hungary által készített, friss felmérés. Az országos, reprezentatív kutatás szerint a lakosság 29 százaléka legalább havi rendszerességgel, további 15 százalék pedig évente többször házhoz szállítással vásárol élelmiszereket. Ez azt jelenti, hogy az internetező magyarok 44 százaléka már az online szupermarketek vásárlói közé tartozik. Magyarországon az online bevásárlás népszerűbb, mint Szlovákiában, ahol egy hasonló, friss kutatási eredményei alapján 35 százalék rendelt az interneten keresztül élelmiszert az elmúlt egy évben.

A házhoz szállítás feltételei meghatározó jelentőségűek a felhasználóknak, amikor arról döntenek, mely online élelmiszerüzletnél intézik a bevásárlást. A megkérdezettek kétharmada például kifejezetten igényli, hogy előzetesen megválaszthassa a kiszállítás pontos időpontját, és hogy ebben az előre megjelölt idősávban érkezzen a futár a megrendelt termékekkel. Számukra ez az egyik legfontosabb érv az online bevásárlás mellett.

 

 

Hasonlóan magas azok aránya, akik elvárják, hogy a futár az ajtóig hozza a megrendelt élelmiszereket. A vásárlók több okot is megneveztek, amelyek a bevásárlás online lebonyolítására ösztönzik őket:
· a válaszadók több mint fele időt takarít meg ezzel;
· hasonló arányban vannak azok, akik így előzik meg, hogy előzetesen nem tervezett, szükségtelen termékek is a kosarukba kerüljenek;
· minden második vásárló az üzemanyag vagy a közlekedés költségén spórol az élelmiszerek online megrendelésén és házhoz szállításán;
· a megkérdezettek közel fele szerint az online bevásárlás stresszmentes, nyugodt körülmények között, zavartalanul tudnak így válogatni;
· minden második válaszadó könnyebben ki tudja így választani a kínálatból a legkedvezőbb ár/érték arányú termékeket.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.