A fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalokhoz számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákkal összefüggésben – derült ki a Nemzetbiztonsági Minisztérium (NGM) közleményéből. Miközben egyes csomagokat hetek óta nem szállítanak ki a vásárlók részére, az ügyfélszolgálatok gyakran elérhetetlenek vagy a panaszokat nem megfelelően kezelik, így fogyasztók széles köre szenved súlyos károkat.
Az NGM ezért felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére.
Az online fogyasztóvédelem Magyarország fogyasztóvédelmi politikájának egyik legfontosabb prioritása, ezért a fogyasztóvédelmi hatóság egész évben kiemelten vizsgálja a webáruházakat azok honlapjainak ellenőrzésével és próbavásárlások lefolytatásával. Mint írták, az év első felében csaknem háromszáz vizsgálatot folytattak le, amelynél jelentős, 78 százalékos kifogásolási arány merült fel, elsősorban tájékoztatási kötelezettség megsértéséből adódóan. A vizsgálat részeként eddig csaknem hetvenmillió forint összegben szabtak ki fogyasztóvédelmi bírságot. Az NGM és a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóság mindent megtesz annak érdekében, hogy a magyar családokat ne érhesse anyagi kár az online rendelések miatt.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Shutterstock)