Leállt az egyik legnépszerűbb futárszolgálat levelezési rendszere, ezért az ügyfelek nem kapnak értesítés a csomagjaik állapotáról, így akár több ezer csomag is elveszhet a rendszerben. Olvasóink hívták fel a figyelmünket arra, hogy
nem kapnak tájékoztatást a DPD-től, így nem tudják mikor vehetik át csomagjaikat.
A problémával kapcsolatban megkerestük a céget, hogy megtudjuk mire kell számítaniuk a csomagra várakozóknak.
A következő kérdéseket tettük fel a csomagszállító cégnek:
- Valóban probléma van a rendszerükben?
- Hány ügyfelet és hány csomagot érint a probléma?
- Mikorra lehet megoldása a problémának, mikorra állhat vissza a rendszer?
- A probléma kihatással lehet a csomagok kiszállítására, megtörténhet, hogy beragadnak, elvesznek csomagok?
A futárszolgálat hétfőn kora délután válaszolt kérdéseinkre, elmondásuk szerint a kimaradás december 6-án reggel kezdődött és december 7-én hajnalra ért véget, azonban nem okozott problémát a csomagok kiszállításában.
A csomagszállító cég azt is közölte, hogy a kimaradás kizárólag a címzetteknek szánt értesítő e-mailek kiküldését érintette, a csomagok állapotáról azonban továbbra is lehetett tájékozódni a DPD alkalmazásában.
A csomagok kézbesítésére a probléma nem volt hatással. A futárok – a megszokott módon – a legtöbb esetben telefonon is kapcsolatba léptek a címzettekkel,
ezért a sikertelen kézbesítések aránya a megszokott 2 százalék alatt maradt
– emelte ki a futárszolgálat. Hozzátették: beragadt vagy elveszett csomagok nem voltak.
Azt is elmondták, hogy a probléma a belföldi és nemzetközi csomagokat is érintett, de már teljes mértékben elhárították a hibát, a rendszer ismét zavartalanul működik.