Újabb, vásárlói szempontból talán a legfontosabb információ derült ki a Magyarországon boltnyitásra készülő orosz boltról. A Világgazdaság ugyanis hozzájutott a Mere nem nyilvános, belső használatra készült árlistájához, amelyből pontosan látszik, milyen termékeket forintra pontosan mennyiért tervez árusítani a hazai boltjaiban.
Bár egyelőre nincsenek hírek a nyitásról, a Mere árlistája alapján megállapítható, hogy ha az orosz bolt tényleg megkezdi a kiskereskedelmi tevékenységét a magyar piacon, az brutális árversenyt indíthat el a boltok között – még akkor is, ha alapvető különbségek vannak az üzleti modellben –, ugyanis vállaltan a Lidl, az Aldi, a Tesco, az Auchan, a Spar és a Penny árszintje alá mennek, ráadásul látványosan. A lap által megismert dokumentumban a Mere ezekkel a boltláncokkal szemben határozta meg a maga árait, gondosan ügyelve arra, hogy legalább tíz, de a legtöbbször húsz százalékkal olcsóbb legyen a versenytársainál.
Az árlistáról azt kell tudni, hogy folyamatosan frissül annak megfelelően, hogyan változik a konkurensek árazása. A Világgazdaság birtokába került gyűjtés a december végi állapotokat rögzíti. Azt is hangsúlyozni kell, hogy a Mere árai egyelőre csak papíron léteznek, hiszen a többszöri ígéretek ellenére eddig egyetlen üzletük sincs Magyarországon.
Fontos tudni azt is, hogy az orosz boltban jóval szűkebb a szortiment, mint ahogy a magyarok megszokhatták a nagy kiskereskedelmi láncoknál, de azért mintegy ötszáz különböző termék így is megtalálható lenne a polcain, pontosabban a raklapokon. Ezek közül sok azonban kifejezetten fapados, alacsony értékű brand, amelyekkel eddig nem feltétlenül találkozhattak a magyar fogyasztók.
Az orosz nyelvű árlista összes terméke közül érdemes azokat bemutatni, amelyek gyakori elemei lehetnek egy átlagos vásárlói kosárnak. A szeszes italok mindenképpen ide tartoznak, és feltűnő, milyen gazdag ebben a Mere kínálata. Egy liter almabort például 846 forintért adnának, miközben ugyanez a legolcsóbb boltban is ezer forint felett van.