A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hatóság szerdai közleménye szerint a megkérdezettek többsége elsősorban a labdarúgás, a kézilabda vagy az autósportok iránt érdeklődik, kedvenc sporteseményeiket jellemzően a televízióban követik, míg a sporthírekről főleg online tájékozódnak. A hazai sportrajongók három legnépszerűbb televíziócsatornája az M4 Sport, az M4 Sport+ és a Sport1, míg a sporthíreket főképp a nemzetisport.hu és az m4sport.hu oldalán keresik – tették hozzá.
A különféle sportágak követőinek 81 százaléka hazai és nemzetközi mérkőzéseket egyaránt szokott nézni, míg kizárólag hazai sporteseményekre csupán 11 százalékuk korlátozza az érdeklődését. A legtöbben a nyári olimpiai játékokat, illetve a különféle sportok Európa- és világbajnokságait szokták követni, fizetni is ezek közvetítéseiért lennének hajlandóak a legtöbben, 41 százalék azonban semmilyen sportesemény megtekintéséért nem adna ki külön pénzt – ismertették.
A megkérdezettek mintegy fele hallott már arról, hogy az UEFA Bajnokok Ligája legnagyobb érdeklődésre számot tartó mérkőzéseit idén csak azok követhetik, akik előfizettek az RTL streaming szolgáltatására. A felmérés szerint a hír ismeretében csupán 13 százalék tervezi, hogy előfizet a platformra, ők elsősorban a sportág 40 évnél fiatalabb rajongói, az RTL döntését a kutatás résztvevőinek fele inkább nem, vagy egyáltalán nem tartja elfogadhatónak, és csupán 17 százalék érzi vállalhatónak.
Az NMHH mélyinterjús felmérései arra is rámutattak, hogy jellemzően még a labdarúgás iránt elkötelezett csoportok sem terveznek előfizetni az RTL+ szolgáltatására csupán a BL-meccsek miatt. Bár lemondással jár, hogy így nem tudják élőben követni a mérkőzéseket, a legtöbben úgy nyilatkoztak, hogy nem szeretnék vállalni egy újabb előfizetés terheit csupán azért, hogy megtekinthessenek néhány futballmeccset. A megkérdezettek közel 60 százaléka szerint a sport jelentős hatással van a gyermekek életére és magatartására is.
Arra, hogy milyen sportok iránt érdeklődnek a fiatalok, a közvetlen környezetükön kívül a médiának is nagy befolyása lehet: a személyes interjúkban többen említették például Szoboszlai Dominik labdarúgót, aki sokat szerepel a médiában, és ezzel a fiatalok érdeklődési körébe emeli a futballt, de arra is fény derült, hogy az élsport nem ritkán a felnőtteket is képes rábírni a mozgásra.
Borítóképünk illusztráció. (Fotó: AFP/Nurphoto)