Hamarosan indul a jegyár-visszatérítési biztosítás

Alkalom nyílik arra, hogy még idén egyszeri bérkiegészítést kapjanak a MÁV dolgozói.

2025. 05. 27. 10:22
Fotó: Jászai Csaba Forrás: Jászai Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Június elsejétől a MÁV 20 perces késés után 50 százaléknyi jegyár-visszatérítést biztosít. A MÁV objektív felelősséget vállal a késésekért. Ez a papír alapú és az online vásárolt jegyekre is érvényes. Az applikációs vásárlásnál be kell kapcsolni hozzá a késési biztosítás funkciót.

Budapest, 2022. április 11.
Vonat halad a XV. kerületi Szerencs utca és Elem utca kereszteződésénél 2022. április 11-én. A vasúti átkelőkben történt balesetek számának drasztikus növekedése miatt a MÁV figyelemfelkeltő vasútbiztonsági kampányt indít.
MTI/Kovács Attila
Fotó: MTI/Kovács Attila

Lázár János építési és közlekedési miniszter arra számít – mivel a MÁV-nak kell kifizetnie a késéseket –, hogy a 20 percen túli késések aránya 10 százalékról 4-5 százalékra csökkenhet. A miniszter szerint ilyen Európában nem nagyon van, szerinte ez jelentős előrelépés, mivel a közlekedésben az utas a legfontosabb, erre kell megtanítani a közlekedési szakmát. – A legfontosabb, hogy az utas mit érez – tette hozzá.

Kitért a MÁV+ applikációra. A miniszter abban bízik, hogy az őszi hónapokra elérik a letöltési és használati csúcspontot. Ez elsősorban a digitális jegyvásárlásoknál használatos program, de ezen kívül több szolgáltatást is kínál a felhasználóknak.

A miniszter elismerte, hogy hőségriadó esetében a MÁV problémákkal küzd, szerinte 40 fokos melegben az összes problémát nem fogják tudni kiküszöbölni. – Ennek nyilvánvaló következményei lehetnek – mondta, utalva a tavalyi járatkiamaradásokra és késésekre.

Ugyanakkor a tavalyi év tanulságait levonták, ezért lehetőséget biztosítanak majd arra, hogy légkondicionált autóbusszal lehessen közlekedni. Azt mondta, hogy ezt muszáj volt megtenni, senkit nem szeretne azzal áltatni, hogy minden rendben lesz. Minden nap, minden településen oda-vissza legalább egyszer klimatizált eljutást fogunk biztosítani – mondta a miniszter, hozzátéve, hogy ezért is van szükség az 1000 darab busz beszerzésére.

A MÁV 36 állomás felújítását gazdálkodja ki, Lázár szerint a társaság átalakításának kedvező hatása, hogy lesz ilyen jellegű fejlesztésekre is jut pénz.

A tárcavezető jelezte azt is, hogy alkalom nyílik arra, miszerint egyszeri bérkiegészítést kapnak még az idén a MÁV dolgozói.

Hegyi Zsolt vezérigazgató szerint a tavalyinál jobbnak kell lennie a MÁV-nak, hónapok óta azon dolgoznak, hogy minél kisebb fennakadásokkal keljen a nyári időszakban működnie a cégnek. Elmondta, hogy számos vonalon vannak pályakarbantartások, így az észak-balatoni vonalon, 12 km-en és 30 helyszínen avatkoztak be, a déli oldalon több helyen számolták fel a lassú haladást jelző táblákat és visszaállították a sebességhatárt, ez másfél perc menetidő-csökkenéssel jár együtt. A Budapest és Székesfehérvár között közlekedő vonatok elérhetik a 160 km/órás sebességet, ez 3 perc csökkenést jelent. 

A mediterrán országokban bevett szokást is kipróbál a MÁV, Pécs mellett fehérre festik a vasúti síneket, ezzel reményeik szerint kisebb kár keletkezhet a sínekben a nyári hőségben. Emellett Rákosrendezőnél is beavatkoznak.

Hegyei Zsolt elmondta, hogy idén 50-nel több IC-kocsi áll forgalomba, miután 100-at már felújítottak. Budapest és Szeged között beállítják hamarosan a Kiss motorvonatokat, ez 600 klimatizált helyet jelent. A Flirt motorvonatokat pedig Budapest és Békéscsaba között fogják beállítani. Elvégeztek egy klímaauditot, éjjel-nappal klímaügyeletet fognak tartani a kollégáik. A Déli pályaudvaon pedig folyamatosan megy majd a klíma a vonatokon.

A Balatonon is terveznek változásokat, tavaly 2-3 IC-kocsi közlekedett, amelyeket öreg mozdonyok vontattak, most jobb szolgáltatást szeretnének nyújtani. A keszthelyi vonalon kizárólag IC-vonatok fognak közlekedni.

Hegyi Zsolt szerint aki a dunántúli városokból a Balatonra utazik, az egészen más színvonalat kap, mint tavaly. Arról is beszélt, hogy 110 -ből 30 nagy teljesítményű mozdony közekedik majd a nyáron, ami a megbízhatóságot jelentősen javítja.

A cég létrehozott egy haváriaközpontot, mert a jelenegi vezetés szerint az utasok korábban nem kaptak megfelelő tájékoztatást. Május elsején meg tudták oldani, hogy ahol zavar keletkezett, ott pótolják a kieső szolgáltatást. A központ feladata, hogy a 200 darabos tartalékbusz-flottát üzemeltesse. Nagyjából húsz helyre telepítik ezeket, és három olyan helyzet van, amikor bevonják: ha ellehetetlenül a közlekedés vihar vagy baleset miatt, nem férnek fel a vonatra az utasok (ilyennel május elsején találkoztak), ha nagy létszámú, előre tervezett utazást terveznek. Eddig 500 alkalommal állították üzembe ezeket a buszokat a haváriaközpontból Hegyi Zsolt szerint.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.