Június elsejétől a MÁV 20 perces késés után 50 százaléknyi jegyár-visszatérítést biztosít. A MÁV objektív felelősséget vállal a késésekért. Ez a papír alapú és az online vásárolt jegyekre is érvényes. Az applikációs vásárlásnál be kell kapcsolni hozzá a késési biztosítás funkciót.

Lázár János építési és közlekedési miniszter arra számít – mivel a MÁV-nak kell kifizetnie a késéseket –, hogy a 20 percen túli késések aránya 10 százalékról 4-5 százalékra csökkenhet. A miniszter szerint ilyen Európában nem nagyon van, szerinte ez jelentős előrelépés, mivel a közlekedésben az utas a legfontosabb, erre kell megtanítani a közlekedési szakmát. – A legfontosabb, hogy az utas mit érez – tette hozzá.
Kitért a MÁV+ applikációra. A miniszter abban bízik, hogy az őszi hónapokra elérik a letöltési és használati csúcspontot. Ez elsősorban a digitális jegyvásárlásoknál használatos program, de ezen kívül több szolgáltatást is kínál a felhasználóknak.
A miniszter elismerte, hogy hőségriadó esetében a MÁV problémákkal küzd, szerinte 40 fokos melegben az összes problémát nem fogják tudni kiküszöbölni. – Ennek nyilvánvaló következményei lehetnek – mondta, utalva a tavalyi járatkiamaradásokra és késésekre.
Ugyanakkor a tavalyi év tanulságait levonták, ezért lehetőséget biztosítanak majd arra, hogy légkondicionált autóbusszal lehessen közlekedni. Azt mondta, hogy ezt muszáj volt megtenni, senkit nem szeretne azzal áltatni, hogy minden rendben lesz. Minden nap, minden településen oda-vissza legalább egyszer klimatizált eljutást fogunk biztosítani – mondta a miniszter, hozzátéve, hogy ezért is van szükség az 1000 darab busz beszerzésére.
A MÁV 36 állomás felújítását gazdálkodja ki, Lázár szerint a társaság átalakításának kedvező hatása, hogy lesz ilyen jellegű fejlesztésekre is jut pénz.
A tárcavezető jelezte azt is, hogy alkalom nyílik arra, miszerint egyszeri bérkiegészítést kapnak még az idén a MÁV dolgozói.
Hegyi Zsolt vezérigazgató szerint a tavalyinál jobbnak kell lennie a MÁV-nak, hónapok óta azon dolgoznak, hogy minél kisebb fennakadásokkal keljen a nyári időszakban működnie a cégnek. Elmondta, hogy számos vonalon vannak pályakarbantartások, így az észak-balatoni vonalon, 12 km-en és 30 helyszínen avatkoztak be, a déli oldalon több helyen számolták fel a lassú haladást jelző táblákat és visszaállították a sebességhatárt, ez másfél perc menetidő-csökkenéssel jár együtt. A Budapest és Székesfehérvár között közlekedő vonatok elérhetik a 160 km/órás sebességet, ez 3 perc csökkenést jelent.