Felelevenítik, még márciusban döntöttek úgy, hogy átmenetileg lezárják a tófürdő központi fürdőépületét és a hozzá tartozó teraszt. Az épületet vizsgáló szakértői jelentés megállapítása szerint azonban az épület szerkezetének statikai állapota nem teszi lehetővé, hogy ezen fürdőépület a továbbiakban vendégeket fogadjon.
A központi épület használhatatlanná vált, szigetfürdőt terveznek Hévízen
Az épület szerkezetének statikai állapota miatt nem tud a továbbiakban vendéget fogadni a hévízi tófürdő központi fürdőépülete, a látogatók számára egy szigetfürdőt terveznek kialakítani – közölte hétfőn a honlapján a Hévízi Szent András Reumakórház és Gyógyfürdő.

A lezárás csak a tavon lévő központi fürdőépületre vonatkozik, a gyógytó és a többi kapcsolódó fürdőlétesítmény továbbra is látogatható.
A tavi fürdőház 2005-ben történt átépítésekor az akkori ismeretek szerinti legkorszerűbb építészeti megoldásokat alkalmazták, amelyek hosszú időn át megfelelőnek bizonyultak. Ugyanakkor a fürdőház speciális építészeti megoldása, szerkezeti felépítése, valamint rendeltetése okán folyamatosan figyelemmel kellett kísérni az épület statikai állapotát.
Már 2008-tól rendszeres monitorozás zajlott, elsősorban geodéziai felmérésekkel, amelyek ebben az időszakban nem mutattak számottevő változásokat. A szakértők által alkalmazott vizsgálati módszerek mostanáig mindig azt igazolták vissza, hogy az épület vendégfogadásra alkalmas.
További Gazdaság híreink
A két évvel ezelőtti éves vizsgálaton felmerült, hogy szükséges lehet újabb technológiával szélesebb körű vizsgálatokra, így 3D-s épületmodell-felvételre, lidar szkennerre és hangradarra, továbbá gáz- és faanyag-mintavételezésre, valamint statikai elemzések elvégzésére. Az idén év elején elvégzett kiegészítő vizsgálatok eredményei alapján egyértelművé vált, hogy „az épület a továbbiakban nem tudja betölteni eredeti funkcióját”, a vendégek biztonsága érdekében ezért a tavi fürdőház épületét márciusban lezárták.
A további szakértői egyeztetések alapján a központi fürdőépületet érintő beruházás hosszabb előkészületi és kivitelezési munkát igényel. Erre az időszakra egy szigetfürdőnek nevezett építészeti megoldással terveznek lehetőséget biztosítani arra, hogy a vendégek fedett részen fürdőzzenek, erről a közelmúltban három tanulmányterv is készült, de még zajlik a természetvédelmi, környezetvédelmi és egyéb műszaki hatósági véleményeztetésük.
További Gazdaság híreink
A közlemény azzal zárul, hogy a Hévízi Szent András Reumakórház és Gyógyfürdő a jövőben is mindent megtesz a vendégek zavartalan pihenése és gyógyulása érdekében.
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Felkészülés a földgáz és kőolaj nélküli életre – marad-e tér az élelmiszer-termelésre?
Kiiktatják a finanszírozási hiányosságokat.

Ha Magyarországra jössz – a magyar munkahelyek a magyaroké
A nemzetgazdasági miniszter 2026-ra is 35 ezer főben határozza meg a vendégmunkások kvótáját.

Fordulóponton a lakáspiac, egyensúlyt teremt az erőben az Otthon start
Az ingatlanpiac kulccszereplői szakmai fórumon vitatták meg az ágazat helyzetét.

Hamarosan kétszázzal süvíthetnek a vonatok a Budapest–Belgrád vonalon, de a kormánynak van egy feltétele
A vasútvonal fejlesztése a magyar közlekedéspolitika egyik legnagyobb infrastrukturális beruházása.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Felkészülés a földgáz és kőolaj nélküli életre – marad-e tér az élelmiszer-termelésre?
Kiiktatják a finanszírozási hiányosságokat.

Ha Magyarországra jössz – a magyar munkahelyek a magyaroké
A nemzetgazdasági miniszter 2026-ra is 35 ezer főben határozza meg a vendégmunkások kvótáját.

Fordulóponton a lakáspiac, egyensúlyt teremt az erőben az Otthon start
Az ingatlanpiac kulccszereplői szakmai fórumon vitatták meg az ágazat helyzetét.

Hamarosan kétszázzal süvíthetnek a vonatok a Budapest–Belgrád vonalon, de a kormánynak van egy feltétele
A vasútvonal fejlesztése a magyar közlekedéspolitika egyik legnagyobb infrastrukturális beruházása.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!