A díj a világ különböző iparágaiban elért kiemelkedő eredményeket és újításokat ismeri el, többek között az oktatás terén. A 14 tagú zsűri, mely vezető nemzetközi cégek, így például a Google, az Amazon és a Microsoft szakembereiből áll, azokat a szervezeteket méltatja, amelyek jelentős hatást gyakoroltak a saját szakterületükre. A Pénzmúzeum edukációs programja az Új termék/szolgáltatás kategóriában elérhető 100 pontból 98 pontot kapott – közölte az intézmény.

Az Utazó múzeum program 45 perces tanóráján azok az általános és középiskolás diákok kapnak általános pénzügyi ismereteket, akik nem tudják személyesen felkeresni a Pénzmúzeumot. A tanóra illeszkedik a Nemzeti alaptanterv állampolgári ismeretek tantárgy gazdasági-pénzügyi ismeretköréhez, melynek célja a fogyasztói és pénzügyi tudatosság fejlesztése. Indulása óta az Utazó múzeum több mint 45 ezer diákhoz ért el. A program kiemelten foglalkozik a hátrányos helyzetű települések diákjaival. A Pénzmúzeum az Európai Múzeumi Akadémiától (European Museum Academy) korábban elnyerte a múzeumi tanulás fontosságát elismerő DASA-fődíjat, míg múlt hónapban a Magyar Múzeumi Egyesület az Év múzeumának választotta az intézményt.