Hiába kérik, sokan halogatnak
Az áruházláncok a távirati irodával osztották meg friss tapasztalataikat. Az Aldi például jelezte, hogy a tavaly is tapasztalt erős forgalomra számítanak, mert többen fognak otthon főzni, ezért számos alapanyag kereslete megnő. Az első hullám óta tapasztalják, hogy a többség igyekszik ritkábban felkeresni a boltokat, olyankor viszont a szokottnál többet költenek. A diszkontlánc közölte: a felhalmozó vásárlásokat továbbra is szükségtelennek tartják, mivel minden termékből folyamatos az ellátás. Az Auchannál december elején nőtt meg a hagyományos karácsonyi termékek iránti érdeklődés, míg a CBA-Príma üzletek jelzése szerint egyelőre a sütés kellékei iránt fokozódik az igény. A Lidl is a tavalyinál nagyobb forgalommal számol, főleg a karácsony előtti utolsó héten. Megerősítették: az emberek tudatosabban szervezik a bevásárlásokat. A Spar várakozásai is hasonlók, úgy látják, sokan hagyják az utolsó pillanatra a beszerzést, ezért minden eszközzel megpróbálják felhívni a figyelmet az előre hozott vásárlásokra, amivel csökkenteni lehet a tömeget. A Tescókban pedig már december eleje óta önkéntesen korlátozzák az áruházakban egyszerre tartózkodók számát.