A magyarországi infokommunikációs szolgáltatók a Magyar Nemzetnek küldött válaszaik alapján felkészítették hálózataikat a megnövekedett forgalomra.
A társaságok az átlagosnál jóval nagyobb mértékű internet- és telefonhasználatot mérnek, mióta a járvány miatt megnövekedett az otthon dolgozók, tanulók, oktatók száma. A cégek azt is jelezték, hogy folyamatosan vizsgálják, szükséges-e a kapacitásnövelés, indokolt esetben pedig lépnek az igények minél teljesebb körű kiszolgálásáért. Általánosságban elmondható, hogy harmadával növekedett a hálózatok forgalma, de akad kiugró adat is, mégpedig a vezetékes hívások terén.
– A hálózatunkon az átlagosnál sokkal több a hívás, és az adatforgalom elsősorban munkaidő alatti növekedése hátterében a videóhívások állhatnak – emelte ki a Telenor. Hozzátették, hogy a forgalom alakulása nagyban függ attól, hogy az oktatásra, munkára pontosan milyen megoldásokat, platformokat használnak mobilinterneten az előfizetők. A videónézés vagy -feltöltés például jóval több adat le- és feltöltésével jár, mint az irodai szoftverek online használata – hangsúlyozták. A társaság arról is tájékoztatott, hogy a hálózatukon a napi teljes adatforgalom átlagosan mintegy harminc százalékkal nőtt. A bővülés már a reggeli óráktól jelentkezik a fel- és letöltésben egyaránt. A hangforgalom a Telenornál az első időszakban megugrott, majd némileg mérséklődött, de a járvány előtti időszakhoz képest még mindig az átlagosnál több hívást bonyolítanak az ügyfelek.

Fotó: Havran Zoltán
Hasonló adatokról számolt be a Telekom: 25-30 százalékkal növekedett a mobil-adatforgalom, a mobilhangforgalom pedig még ennél is nagyobb mértékben, ott 35 százalékos ugrást regisztráltak. Ezeken a szinteken stabilizálódott a felhasználás. A vezetékes telefonálás forgalmában némi időeltolódással jelentkezett az emelkedés, ám annál nagyobb mértékben. Majdnem dupla annyit (a bővülés 90 százalék körüli) telefonáltak asztali készülékről az ügyfelek az elmúlt időszakban, mint a járvány előtt. A cég megemlítette, hogy a T-Systems üzleti ügyfeleitől érkeznek kivételes hálózatbővítési és távmunka-kiépítési igények, amelyeket kiemelten kezelnek.