Korszerűbb helyen a pénztár

Kiköltözött a Kelenföldi pályaudvar XIX. századi épületéből a MÁV-Start, a pénztárakat és jegyautomatákat a korszerű, a 4-es metróval közös aluljáróba telepítették. A műemléki védettséget élvező indóház sorsáról még nincs döntés.

2019. 10. 04. 9:27
null
Aluljárószintre kerültek a pályaudvari funkciók, a Keletiben és a Nyugatiban is költöznek Fotó: Bach Máté
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Különösebb hírverés nélkül költöztette át pénztárait és az ­utasinformációs egységét a Kelenföldi pályaudvaron belül a nemzeti vasúttársaság. A szolgáltatóegységek a föld alá kerültek, immár a peronokhoz vezető korszerű, tágas passzázs középső részén találhatók. Helyük praktikus és logikus, hiszen közvetlenül az induló vonatok közelébe kerültek, és a 4-es metró lejáratai is könnyen elérhetők.

Kissé meglepő látvány persze, hogy az Etele tér felől az aluljáró bejáratára került a Kelenföldi pályaudvar felirat, de nincs szégyenkeznivalója, hiszen ez az aluljárószintre telepített létesítmény ma a főváros talán legkorszerűbb vasútállomása. Ha ehhez hozzátesszük, hogy a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal ugyancsak komoly rekonstrukción van túl, és a megfelelő híradás- és vasúttechnikai berendezések üzembe helyezése után akár óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a villamos motorvonatok, akkor elmondható, hogy a legkomfortosabb elővárosi vonal fontos pályaudvaráról beszélünk.

Aluljárószintre kerültek a pályaudvari funkciók, a Keletiben és a Nyugatiban is költöznek
Fotó: Bach Máté

A MÁV-Start tájékoztatása szerint a pályaudvaron belföldi és nemzetközi tudakozó és jegypénztár működik, azonban a váróterem a műemlék épület lezárása után megszűnik, és a mellékhelyiségért is az 19-es villamos végállomásáig kell sétálni. Látogatásunk idején a koros indóház épülete még nyitva volt az utasok előtt, a várótermet fűtötték, és működtek az utastájékoztató kijelzők is, de a pénztárakat és az újságost bezárták. Az épület nem kerül teljesen használaton kívül, mert egyik végében büfé, a másikban postahivatal működik. Ezek a létesítmények egyelőre maradnak az egykori felvételi épületben.

Mint Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója lapunk kérdésére elmondta, a fővárosi nagy pályaudvarokon megkezdték a legfontosabb, az utasok számára közvetlenül érzékelhető részek átalakítását. Először Kelenföldön, majd a Keletiben költöztetik az aluljárószintre a pályaudvari funkciókat. Hasonló a cél a Nyugatiban is, de ott a legsürgősebb a tető javítása. Korábban írtuk, hogy az uniós közbeszerzési értesítőben már közzétették az ehhez szükséges pályázatot.

Homolya Róbert jelezte, hogy Kelenföldön a történelmi indóházi épületet akár más célra is lehet majd használni, ehhez azonban tulajdonosi döntést kell hozni. Az 1861-ben létesült felvételi épületben legutóbb 1984-ben végeztek felújítási munkálatokat, rekonstrukció­ja nemcsak szükséges, de az Etele tér városközponti fejlesztései­nek tükrében kívánatos is. Hiszen a kissé romos indóházzal szemben, az Etele tér másik oldalán már ott magasodik a főváros legnagyobb plázájának csaknem szerkezetkész tömbje. A csupa üveg létesítmény meghatározza majd a tér hangulatát, és bizonyára megváltozik később a környezete is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.