Szakértők vizsgálják, hogy szükséges lehet-e engedélyt kérni a plázabizottságtól a Tesco áruházakba telepítendő Media Markt-üzletek nyitásához – tudta meg a Magyar Nemzet.

Szennyezett ásványvizet hívnak vissza a forgalomból
Semmiképp se igya meg.
Szakértők vizsgálják, hogy szükséges lehet-e engedélyt kérni a plázabizottságtól a Tesco áruházakba telepítendő Media Markt-üzletek nyitásához – tudta meg a Magyar Nemzet.
Úgy tudjuk, az első, úgynevezett shop in shopot nem hivatalos eljárás során már felmérték a Pesti úti hipermarketben, ahol február 28-án megnyílt az első olyan elektronikus üzlet, amely a Tesco vásárlóinak kínálja a piacvezető műszaki lánc termékeit, saját kasszával, saját árusítóhellyel. Ezt követően mérlegelik, indul-e kormányhivatali ellenőrzés az engedélyeztetés miatt – értesültünk.
Lapunknak iparági körökben azt jelezték: bár a versenyhatóság áldását adta a két cég fúziójára kilenc magyarországi belső bolt nyitására tartós bérleti szerződéssel, mert álláspontjuk szerint az nem befolyásolja érdemben a piaci viszonyokat, azonban a magyar tulajdonú elektronikus termékeket kínáló kereskedelmi cégek hátrányosnak érzik az ügyletet, mivel szerintük a napi fogyasztási cikk áruházakban mégis komoly versenyelőnyhöz jut a Media Markt.
Ráadásul, mint megtudtuk, a kereskedelmi jogban nincs olyan szakkifejezés, illetve kategória, hogy „shop in shop”, vagyis bolt a boltban, amely koncepcióra kezdeményezték a versenyhatóság hozzájárulását. Ez építészeti szempontból is érdekessé teszi az ügyet, amely egyébként a mostani vita tárgya is.
Emlékezetes, lapunk korábban megírta, hogy a plázatörvény tavalyi szigorítása szerint már nem csupán az újonnan épített kereskedelmi egységek létrehozása előtt, hanem a meglévők belső átalakítása esetén is szükséges lehet a jogszabály korlátozásai alól felmentést adó plázabizottság eljárása, amelyet a testület álláspontja szerint a kilenc hipermarket belső eladóterének szűkítéséhez is kezdeményeznie kellett volna a két multinak.
A cégek azonban a mai napig nem indítványozták a plázabizottságnál a felmentést, mert meggyőződésük, hogy nincs rá szükség.
– A Pesti úti Tesco áruházunkban egy meglévő, korábbi kereskedelmi célú üzlet helyére költözött be a Media Markt, ezt rendezte be polcokkal és töltötte fel árukészletével a műszaki termékeket kínáló cég – közölték megkeresésünkre a Tesco sajtóosztályán.
Leszögezték: az átalakítások során nem végeztek építési tevékenységet, kizárólag állagsérelem nélkül eltávolítható berendezéseket és polcokat helyeztek el az áruházban. Ezért úgy vélekednek a kereskedelmi cégek jogászai, hogy az átalakítások miatt nem szükséges a plázabizottságtól engedélyt kérniük, a bolton belüli boltok nyitásához ugyanis a jogszabályok szerint szükséges valamennyi engedéllyel megvan.
– A shop in shop konstrukció egyik nagy előnye, hogy vevőink akár az áruházban való vásárlás alatt is szabadon közlekedhetnek vagy vásárolhatnak a Media Marktban, ennek során a bevásárlókocsit is bevihetik magukkal az elektronikai részbe – vázolta a Tesco.
Arra nem tértek ki, hogy – álláspontjuk szerint – bár az eddigi üzletben építészeti átalakítás nem történt, mert nem húztak fel térelválasztó falakat és nem változott jelentősen a belső tér, a korábbi hipermarket mérete és alaprajza azonban változott, a régi üzletből lecsípett Media Markt-bolt működtetéséhez ráadásul már nincs köze a Tescónak, vagyis a termékkör szűkítésével módosult a hiperek tevékenysége és a helyszín, ahol azt végzik.
A jogi vitát vélhetően az alapozhatja meg, hogy nem létezik hivatalosan a shop in shop kategória, így a szakértőknek nehéz megítélniük, hogy a lépés építészeti szempontból kiskaput talált a plázatörvény korlátozásai alól vagy valóban nem terjed ki rá a bejelentési kötelezettség.
Semmiképp se igya meg.
Tudatosabbak a nyaralók, és ez a Balatonnak kedvez.
Akár 30-35 ezer ember előtt is megnyilhat az út a jelenleginél kedvezőbb lakáshitelek felvételére.
Cél a lehető legnagyobb gazdasági növekedés elérése.
Semmiképp se igya meg.
Tudatosabbak a nyaralók, és ez a Balatonnak kedvez.
Akár 30-35 ezer ember előtt is megnyilhat az út a jelenleginél kedvezőbb lakáshitelek felvételére.
Cél a lehető legnagyobb gazdasági növekedés elérése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.