Nemcsak a webáruházak rutinos látogatóinak, hanem a hagyományos bolti vásárlások híveinek is hozhat új tapasztalatokat az idén eddig az interneten felpörgő év végi bevásárlási szezon.
Míg az előző években csökkent a magyarok árérzékenysége, mert egyre többen engedhették meg maguknak a minőségalapú választást, most újra sokaknál – előrelátásból vagy kényszerből – a takarékosság jegyében telik az ünnepi felkészülés. Különösen népszerűek az árengedményes ajánlatok, a tömegvonzó hatás, az akciókra épülő black friday az előzetes várakozásokat is felülmúlja.
Covid-teszt fekete pénteken
– Több fronton jelentkezik a járványhatás: a szájmaszkok fogytak az egyik legnagyobb arányban, illetve az otthoni barkácsoláshoz szükséges fúró-csavarozó gépek, szerszámok, amelyek a mobiltelefonokat is hátrébb szorították. Ezzel együtt idén is a nagyobb értékű, akciózott műszaki cikkekből vásárolták a legtöbbet, illetve a napi fogyasztási cikkek, a mosó-, mosogatószerek is főszerepet kaptak – jelezte friss tapasztalatait a november 13-án tartott áruházi kampánya után az Extreme Digital, amely sokkal több akciós terméket értékesített, mint tavaly: az egynapos akciózás során akkora mennyiségre érkezett rendelés, mint amennyi normál időszakban 12 nap alatt szokott.

Az eMag pedig azt közölte: 600 ezernél is több leértékelt árucikkel, például akciós Covid-teszttel készülnek, és az előrejelzések szerint minden eddiginél több, hárommillió látogatót várnak.
Költekeznek és kockáztatnak az internetezők
A járványügyi védekezés szabályainak betartása mellett a pénzügyi tudatosság is ajánlott ezekben az időkben. Úgy tűnik, hogy a kijárási korlátozás az egészségünket védi, a pénztárcákat viszont a bezártsággal fokozódó költekezési hullám kockázatának teszi ki. Az Extreme Digitalnál például este 8 után a vártnál nagyobb rohamot tapasztaltak, mivel kinti programok híján estére megélénkült a virtuális fogyasztás.

Ekkor a legtöbben asztali gépről, laptopról és nem mobiltelefonról böngészték az ajánlatokat, vagyis az otthoni kényelmes körülmények között költekeztek, de például a munkanap délelőttjén is magasabb volt az üzletek látogatottsága, mint a home office előtti időkben.