Két új, színes bőrű szereplőt mutatott be a Szezám utca, hogy ezzel is a rasszok közötti egyenlőségre neveljék a gyerekeket. Az 1969 óta futó, világszerte népszerű amerikai bábjátékban a vörös bundájú Elmo nevű karakter találkozik egy Elijah nevű apukával, és fiával Wesszel, akikkel átbeszélik, hogy az ő bőrszínük miért másmilyen.
– Én tudom miért, anyukám és apukám elmondta nekem. A melanin miatt! – ad tudományos magyarázatot az epizódban a kisfiú. Apukája pedig elmagyarázza, hogy nincs azzal semmi baj, ha az emberek sokfélék. A Szezám utca egy dalt is kiadott a témában, amelyben a muppetek a sokszínűségükről énekelnek.
– A Seasame Workshopnál minden ügyet egy gyermek szemszögéből vizsgálunk. Márpedig a gyermekek nem színvakok – nemcsak, hogy már nagyon korán észreveszik a fajok közötti különbségeket, de saját identitásukat is nagyon fiatalon elkezdik kialakítani – nyilatkozta Jeanette Betancourt, a mesefilmet gyártó nonprofit szervezet igazgató-helyettese, hogy megindokolja, miért tartották fontosnak a témát. A bábjátéksorozat már múlt év októberében is külön félórás epizódot szentelt a rasszizmus elleni harcnak. A készítők ígérete szerint hamarosan újabb rész érkezik majd, ezúttal egy hispán karakter keveredik majd bajba. A filmekkel az a céljuk, hogy eszközt adjanak a szülők kezébe, hogy könnyebben beszélgessenek a gyerekekkel az emberek bőrszínéről.
Nem ez az első eset egyébként, hogy a Szezám utca igyekszik érzékeny témákat becsempészni a mesébe.
Tavaly debütált az Ahlan Simsim, azaz arabul az Üdvözlünk a Szezámban, melyet kifejezetten közel-keleti menekült gyermekeknek készítettek. Hasonlóan Noor és Aziz bábjai a rohingya menekülteket célozzák. De életre hívták már Ramit, a dél-afrikai bábot, aki egy vérátömlesztés során lett HIV-fertőzött, vagy Alexet, akinek az apja börtönben ül.
A hatodik évtizedét taposó sorozatban egyébként eredetileg muppetek, vagyis különféle színű és fajtájú lények szerepelnek, köztük béka, vámpír és a sütiszörny. A mese máig rendkívüli hatású, egy 2018-as közvélemény-kutatás szerint az amerikaiak nyolcvan százaléka látta már legalább egy epizódját, és több mint százhúsz országban – köztük Magyarországon – sugározzák a műsort.