65 éve nem volt olyan mélységekben a brit autóipar, mint most

Hatvanöt éve nem mért mélypontra süllyedt tavaly a brit autóipar termelése, elsősorban a koronavírus-járványhoz közvetlenül kötődő fogyasztási és beszállítói okok miatt.

Forrás: MTI2022. 01. 27. 7:20
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) csütörtökön ismertetett éves összesítése szerint 2021-ben 859 575 személyautót gyártottak Nagy-Britanniában, 6,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Az SMMT hangsúlyozza, hogy legutóbb 1956-ban készült ennél kevesebb jármű a brit autógyárakban: abban az évben 707 594 személygépkocsit állított elő a brit autóipar.

A szakmai szervezet beszámolója szerint tavaly 61 353-mal kevesebb autót gyártottak Nagy-Britanniában, mint 2020-ban, pedig a brit autóipar a tavalyelőtti évben is súlyosan megszenvedte a koronavírus-járvány hatásait.

Az SMMT csütörtöki összesítése alapján 2021-ben 34 százalékkal kevesebb autó készült a brit gyártóüzemekben, mint 2019-ben, a koronavírus-járvány előtti utolsó teljes évben.

Az SMMT hangsúlyozza: a tavalyi visszaesés fő okai között volt a súlyos mértéket öltő félvezetőhiány, amelyet a világjárvány által feldúlt globális beszállítói hálózatok fennakadásai okoztak. A gyártókat emellett a munkaerőhiány és a zárlatok miatti zárvatartások is sújtották.

A brit autógyártás 2020 áprilisában, a nagy-britanniai koronavírus-járvány első hullámának tetőzése idején érte el az abszolút mélypontot: abban a hónapban mindössze 197 személyautó készült Nagy-Britanniában, 99,7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Unsplash)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.