Az amerikai gazdaságot sújtó recesszióról szóló párbeszéd egyre kevésbé arról szól, hogy bekövetkezik-e, hanem inkább arról, hogy mikor. Dawn Fitzpatrick, a milliárdos Soros György vagyonkezelője legalábbis többnyire nem vitatja ezt – írja a Tűzfalcsoport.
Egy nemrégiben, David Rubenstein befektetővel a Bloomberg Wealth talkshow-jában adott interjújában arról beszélt, hogy az infláció és az emelkedő kamatlábak miatt a recesszió „elkerülhetetlen”, de a piac elfelejt valamit.
A fogyasztók itt, az USA-ban rendkívül jó állapotban vannak
– mondta Fitzpatrick, a Soros Fund Management vezérigazgatója és befektetési vezérigazgatója, amely a fedezeti alapként való működés után most családi irodaként működik.
Az április végén felvett interjúban Fitzpatrick több fontos tényezőt is felvázolt, amelyek szerinte egy viszonylag mérsékelt recesszióhoz vezethetnek az amerikai átlagfogyasztó számára. És bár Fitzpatrick elmondta, hogy szerinte a recesszió szinte garantált, nem ért egyet azokkal a piaci előrejelzésekkel, amelyek szerint már jövőre súlyos visszaesés várható.
Ha megnézzük, hogy a piacok mit áraznak itt be, akkor [a recessziót] meglehetősen hamar, 2023-ra várják, attól függően, hogy milyen eszközosztályokat nézünk. Úgy gondolom, hogy a piacok tévedhetnek
– mondta Fitzpatrick, hozzátéve, hogy az amerikai fogyasztók ereje elég lehet ahhoz, hogy elkerüljék a súlyos recessziót.
A korábbi visszaesésektől eltérően sok amerikai fogyasztó továbbra is élvezi a világjárvány korszakának fiskális ösztönző programjai során felhalmozott nagy megtakarítások előnyeit. Ez azt jelenti, hogy sok amerikai eddig képes volt tartani a fizetési kötelezettségeit, annak ellenére, hogy az infláció miatt az áruk és szolgáltatások árai az Egyesült Államokban idén átlagosan 8,3 százalékkal emelkedtek – olvasható a blogoldalon.
Fitzpatrick rámutatott, hogy az amerikaiak megtakarításainak idei növekedése annak ellenére következett be, hogy a béremelések nem tudtak lépést tartani az inflációval. Sok vállalat emelte idén a béreket, de egyes alkalmazottak számára nem eléggé ahhoz, hogy megbirkózzanak az emelkedő árakkal, ami az első jelek szerint arra utal, hogy az amerikai fogyasztók világjárvány-korszakbeli megtakarításai kezdenek elfogyni.