A külgazdasági és külügyminiszter kiemelte: hamarosan megkezdi a termelését a BMW, egyedül Magyarországon fogják gyártani a teljesen elektromos platformra épülő autókat.
A magyar autóipar a globális nehézségek ellenére is képes arra, hogy a magyar gazdaság húzóágazata legyen, folytatta.
Hamarosan Magyarországon lesz a világ legnagyobb Mercedes-gyára, Győrben az Audi már gyártja a Cupra Terramart. Szentgotthárdon a Stellantis, a volt Opel-gyár alig bírja teljesíteni a megrendeléseket. A Suzuki egy komplex gyárfejlesztésben van, a BYD pedig hamarosan végez európai első gyárának felépítésével Szegeden
– mondta el.
Szóval a magyar autóipar a globális nehézségek ellenére is a magyar gazdaság zászlóshajója tudott és tud is maradni a jövőben is, és újabb rekordok várhatók.
– Ezek után nem túlzás azt mondani, hogy az autógyártás Bajnokok Ligájában Magyarország csoportkörös, selejtező nélkül, hiszen hamarosan az éves kapacitásunk több mint egymillió autó, több mint kétmillió motor és a világ második legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártási kapacitása.
Az elmúlt 11 évben a Nemzeti Befektetési Ügynökség 244 nagy autóipari beruházást támogatott, amelyek összértéke 6100 milliárd forintot tesz ki. Ezek a projektek több mint hatvanezer új munkahelyet teremtettek országszerte
– hangsúlyozta a miniszter.