Hasonló rendszer Portugáliában és Hollandiában is működik.

Orbán Viktor: Az összefogás és együttműködés talaján állunk
Orbán Viktor támogatásáról biztosította a román népet.
Hasonló rendszer Portugáliában és Hollandiában is működik.
Horvátország már évek óta tervezi, hogy változtat a fizetőkapus rendszeren, hogy gyorsabb legyen a forgalom, és megszűnjön a kézpénzfizetés, amely visszaélésekre ad okot.
Az új rendszer kiépítésének egyetlen feltétele volt, hogy a pályadíj nem lehet drágább és olcsóbb sem a mostaninál. Ez utóbbi miatt vetették el például a matricás rendszert, amely a számítások szerint 300 millió kunával (12,8 milliárd forint) kevesebb bevételt eredményezett volna évente, és amit az átalakítások után a hitelezők nem tudtak volna elfogadni. A kormány ezért egy spanyol cég, az IDOM ajánlata mellett döntött: az új rendszer bevezetése 570 millió kunába (24,3 milliárd forint) kerül majd.
Miután bemutatják a nyilvánosságnak, a miniszter meghallgatja a szakmai szervezetek véleményét is, majd aláírja az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszerről szóló döntést, ezt követően pedig az év végéig közbeszerzési pályázatot ír ki a kivitelező kiválasztására. A telepítési időszak alatt a régi rendszer lesz használatban. Úgy tervezik, hogy ledöntik a fizetőkapukat, egyes helyeken átalakítják a forgalmat és az alkalmazottak egy részét más munkahelyekre csoportosítják át, tíz százalékuknak azonban felmondanak. A horvát autópálya-hálózat 1306,53 kilométert tesz ki, és négy autópálya-kezelő vállalat irányítása alatt áll, amelyek összesen 3185 alkalmazottat foglalkoztatnak.
A DSRC-rendszer olcsóbb a GPS-alapú rendszernél, jelenleg ez a két technikai megoldás létezik. A DSCR nagyon hatékony az autópályákon, ahol a fel- és lehajtást egyszerű fémvázra telepített érzőkelőkkel ellenőrzik, a gépjárművek megállása nélkül, 130 kilométeres sebesség mellett. A DSRC hasonlít a jelenleg használatos elektronikus ENC-készülékre – ez egy előre feltöltött készülék a horvát útdíj-kapuk használatához a sorban állás elkerülése érdekében. A készülék engedményre jogosít majd fel, és fel kell tölteni a megfelelő összeggel, amelyet lehajtáskor azonnal levesz a díjgyűjtő vállalat. A rendszámtábla felismerő rendszert a külföldi autók miatt fontos bevezetni. Az ALPR-hez egy applikációt kell majd letölteni, amit a bankkártyához kötnek: az autópálya-díj összegével a hitelkártyát terhelik majd meg, engedmény nélkül – írta az újság.
Orbán Viktor támogatásáról biztosította a román népet.
Gulyás Gergely szerint nincs valódi különbség a két politikus között.
Európa a béke helyett a háborút választotta.
Új korszak kezdődhet az orosz katonai díszszemlék történetében.
Újabb bizonyíték Ruszin-Szendi kettős játékára: Zsaluzsnijjal fotózkodott Budapesten
Lelepleződött a Tisza és Ukrajna összejátszása
„Kár érte, fantasztikus játékos” – eldőlt Kerkez Milos sorsa
Felkészült a válaszlépésre Orbán Viktor: már meg is tette a szükséges intézkedéseket
Mit főzzek ma? 11 mennyei fogás, ami hétvégére is tökéletes
Bill Gates rendkívüli döntése: a teljes vagyonát visszaadja a társadalomnak – nem akar gazdagon meghalni
Magyar Péter már a földön feküdt, amikor még egyet rúgtak bele a sajátjai
A legszexisebb tenisz-influenszer feszülős ruhája mindent megmutat – képek
Kiderült, ki válthatja a visszavonuló Gyurcsány Ferencet a parlamentben
Ilyen hatással lehet Gyurcsány távozása a baloldali állóvízre
Megtörte a csendet Gyurcsány Ferenc
Zelenszkijnek vége, kemény üzenetet kapott az ukrán vezető
Orbán Viktor támogatásáról biztosította a román népet.
Gulyás Gergely szerint nincs valódi különbség a két politikus között.
Európa a béke helyett a háborút választotta.
Új korszak kezdődhet az orosz katonai díszszemlék történetében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.