– Legutóbbi beszélgetésünkkor azt mondta, hogy igényt kell teremteni a nézőben a jó kulturális műsor iránt, nem pedig haladni a felszínes, nézettségi mutatókat döntögető programokkal. Ez a fajta hozzáállás lehet a kulcsa a Ki nyer ma? több évtizedes sikerének?
– A Ki nyer ma? 1969. március 3-án indult, a klasszikus változat mintegy harmincnyolc évet ért meg. Azonban ma is vannak műsoraim, amelyekben hasonló játékot játszom. Például a Ki nyer ma a Marczibányin? Ezt a Marczibányi Téri Művelődési Központban irodalommal, versekkel és élő zenével kiegészítve játsszuk alkalmanként. A Magyar Katolikus Rádióban pedig némileg módosítva született újra a műsor. Hogy mi tartotta életben? Nem annyira az általam kitalált forma vagy a műsorvezetők személyisége. Inkább az emberek szívében meglévő zeneszeretet: az, hogy ösztönösen valami jóhoz szeretnének ragaszkodni, nemcsak szebbé teszi a mindennapi életet, hanem az emberi méltóságot is szolgálja. A szép iránti kíváncsiság ott él az emberekben, ezért érdekelte őket, hogy mit fogunk nap mint nap játszani.
– Akkor a társadalom szinte teljes skáláját megszólította a műsor.
– A legkülönbözőbb rétegek, a professzoroktól kezdve az egyszerű emberekig, a szakemberektől kezdve a laikusokig szívesen hallgatták, sőt játszották is. Régen a műsor székhelyére, az Astoria Szállóba jött egy kedves fiatalember, aki postásként dolgozott, és mindig úgy intézte, hogy akkor érkezzen meg, amikor a játék zajlott. Letette a leveleket, meghallgatta az adást, azzal indult tovább. A Bartók rádióban meséltem el ezt az emlékemet, erre felhívott valaki és azt mondta: „Én voltam az a postás, csak akkor húszéves voltam, most meg hetven vagyok.” Ötven éve is játszottam vele, és most nemrégiben újra. Megint nyert. Akkoriban arra kértem kisiskolás fiam tanárait, hogy nézzenek utána, van-e olyan gyermek, aki pontosan akkor született, amikor a műsorunk. Megtalálták! Korondi Annának hívták a tízéves hölgyet. Ő Korondi György operaénekes kislánya volt, és azóta Európa-hírű opera-énekesnővé vált. Annát, mint egy élő biológiai órát, rendszeresen meghívtuk, hogy rajta mérjük a műsor életkorát. Ilyen játékok, személyes dolgok vették körül a műsort. Azt gondolom, hogy az emberek az élő jellegét is szerették, mert érezték, hogy ez valami őszinte, természetes dolog, nincs mögötte manipuláció. Minden úgy történik benne, ahogyan az életben: a véletlen szüli.