A minden hónap második vasárnapján látható előadások között lesz hároméves, tízéves, kamasz vagy felnőtt nézőknek ajánlott produkció is. Aki a bábjátékot szereti, tudja, hogy a műfaj méltatlanul kevés közfigyelmet kap hazánkban, pedig minden megyére jut egy vagy több világszínvonalú bábos zseni, akik közül jó páran tiszteletüket is teszik majd a B32-ben.
A bábjátékot azért szeretjük, mert legtöbbször nem jól vagy rosszul instruált színészek küzdenek azért, hogy a néző fölfogja a rendezői, díszlet- és jelmeztervezői, zeneszerzői, koreográfusi koncepciót, hanem univerzális mestereket látunk, akik sokszor maguk készítik a bábokat, kellékeket, maguk találják ki az egész játékot. Akár az ősidőkben, hisz a bábjáték hihetetlen régiségű műfaj – a játszó ember már a kultúra hajnalán rájött, milyen remekül megjeleníthető a báb, az emberi hang és a zene összjátékával a legszentebb és a legprofánabb téma is. A bábos, ha kell, vásári ripacs, reneszánsz mester vagy alázatos szerzetes. Kihalóban lévő emberfajta.
A Manna Matiné programjai vasárnap kezdődtek Barna Zsombor Vitéz László menyecskét keres című remek játékával. A fiatal bábos méltóképpen gondozza Kemény Henrik és elődei legendás örökségét. A Színművészetin két éve végzett bábos egyre jobb – boldog vagyok, hogy fiatal tehetségek gondoskodnak róla, hogy ne haljon ki a műfaj, lelkesen, új erővel vonzzák be a nézők új nemzedékeit.

Fotó: B32 Galéria és Kutúrtér
Október 13-án a kecskeméti Tintaló Társulástól láthatjuk a Zsiga föstő fest című Lázár Ervin-mesét (3 éves kortól ajánlják). Tintalóék, amellett, hogy ők a legviccesebb nevű magyar társulat, szívesen emelik be műsoraikba a cirkusz világát, illetve a burleszket, és építenek mindenféle jópofa, mechanikus szerkezetet. Október 27-én, halottak napja előtt három halál témájú előadást láthatunk: 14 éves kortól ajánlják a Tamás könyvét a Mesebolt Bábszínháztól, 16 évestől a KL Színház Alaine – Ideje a meghalásnak című játékát, illetve 10 évestől az Alszanak a halak előadást, a Színművészeti Egyetem és a Manna közös produkcióját.