A Madrass zenekar jelenleg az Északról Délnek című albuma megjelentetésével foglalkozik, a munka- és szervezési folyamatokat szakította – átmenetileg – félbe a koronavírus okozta válsághelyzet.
Az új Madrass-szerzemények egyik felét 2019 júniusában vették fel, a másikat 2020 januárjában, a hangmérnöki munkát – mint ahogyan korábban, úgy most is – Hidasi Barna végezte. Az Alvadrottningen című intro, a Délnek, a Zápor, a Rabmadár, a Psalmus Hungaricus VI. és az Északról a zenekar tervei szerint egy későbbi LP alapját képezik. A zenét Fehér Nóra (ének), Dombó Szabolcs (dob), Haraszti Mátyás (ének, akusztikus gitár), Horváth Attila (elektromos gitár), Hricsovinyi Tamás (basszusgitár) és Temesvári Bence (hegedű, ének, gitár) felállású Madrass együttes jegyzi, kivéve a Psalmus Hungaricus VI. című dalt, amelyet a Mind1 zenekar szerzett eredetileg. A dalszövegeket Hricsovinyi Tamás írta, az említett kivétel sorainak szerzője pedig Dsida Jenő.
A svéd nyelvű bevezető (amely egy skandináv tündérkirálynőre utal) mellett a rockzenei alapot mindegyik szerzeményben magyar népdalmotívumok, balkáni népzenei és világzenei hagyományok fűszerezik. A fülbe csengő dallamok során a vokális részeket domináns gitár- és hegedűjáték egészíti ki. A korábban ismert erőteljes madrassos zenei világ most harmonikusabb formát ölt, mint ahogy a Délnek című dalukban is elhangzik, amelyben egy letisztultabb világba úgy visz el a muzsika, mint a „vitorlák a szélben”. A szövegek is ezt erősítik: az élet olyan mélyebb összefüggései villannak meg a sorokban, mint amelyeket az értékhordozó kapcsolatok jelentenek, olyan fontos gondolatokkal átitatva, mint a szabadság vagy más sorskérdések. Az új számok felvétele mellett a korábbiak közül – némileg átértelmezve, élő koncertfelvétel ízét adva – újra rögzítették a jelenlegi énekesek tolmácsolásában a Hulljatok levelek és a Vihar után, valamint a Mosolygós című dalokat is.

Az újonnan rögzített hat dal harmonikusabbnak, kisimultabbnak tűnik. Az a hallgató benyomása, hogy zenei értelemben kevésbé fogalmaztak nyersen, mint korábban. Erről a finomabb hangolásról Temesvári Bence, a zenekar hegedűse így nyilatkozott: – A finomságot én inkább egyfajta összetettségnek, sűrűbb zenei szövetnek fordítanám. Az új dalok, a korábbi rockosabb megfogalmazáshoz képest többet merítenek a világzene készlettárából. Ez egyrészt a formációban történt változás miatt is van, másrészt pedig több lehetőségünk és időnk volt a hangszereléssel foglalkozni. Köszönhető ez annak, hogy hatan vagyunk, nem csak a stúdióban, de élőben is lehetőségünk van komplexebb hangszeres megoldásokra. Ez a finomodás tulajdonképpen zeneileg egy nagyobb felbontásra történő átállást jelent. Több részlet, több finom megoldás került a dalokba.