Béres Attila rendezése és Ari-Nagy Barbara dramaturg gondos munkája Márk – akit Bodoky Márk alakít fiatalos lendülettel – és Anna – akit Mészöly Anna varázsol a színpadra temérdek mély emberi érzéssel – kapcsolatát helyezi a középpontba. A fiú elmenne Miskolcról, mert azt gondolja, máshol majd jobb lesz az élet, több lesz a pénz, eleinte a materiális javakra fókuszál. A lány viszont éppen ellenkezőleg gondolkodik a világról, neki a lelki értékek a fontosak. Anna ráadásul szerencsésnek is mondhatja magát, mert már fiatalon megélhette, hogy tartalommal telítődött a szülőföld fogalma, aminek – mutat rá Mikó Csaba remekül megírt, temérdek fordulatban gazdag színdarabja – az oka arra vezethető vissza, hogy ő tisztában van szülővárosa hagyományaival.
Nemcsak a történelmével, hanem a legendáival, mítoszaival is, amelyeket nagyon lehet szeretni. Egyrészt azért, mert színessé teszik a hétköznapi életet, a régi épületeket, utcákat, hegyeket és völgyeket varázslattal töltik meg, másrészt pedig segítenek abban, hogy az emberek a várost és a városban őket érő csapásokat túl tudják élni. Erőt adnak a sokszor semmiből való újrakezdéshez. Márk személyiségfejlődése is erről szól. Amint megismeri és a család egy furcsa, mágikus realista stílusban előadott rítusa révén meg is éli Miskolc városának legfontosabb legendáit, már nem akar elmenni többé. Béres Attila rendezése varázslatos, a néző szinte érzi, ahogy a színdarab előrehaladtával egyre mélyebbre kúsznak Márk lelkének gyökerei Miskolc városának földjébe.
Nádasdy Erika természetes, minden fölösleges manírtól mentes játékával drámai sorssá formálja az anya csapásoktól és botlásoktól kicsit sem mentes életét, Keresztes Sándor egészen szórakoztatóan hozza az időben elveszett, de valójában normális életre, terített asztal melletti családi beszélgetésekre vágyó nagyapa karakterét, Farkas Sándor pedig energiabombaként van jelen a színpadon a legkisebb fiú szerepében, de mindemellett hitelesen játssza a temérdek jóhiszeműséggel megáldott kamaszt is. Fontos szerep jutott még Rusznák Adrienn-nek, aki a rosszra törő, de mégis jót tevő fausti figurát tölti meg sokszor szórakoztató, de leginkább élettel teli tartalommal.