Sandringham, 1991 karácsonya. Három horrorisztikusan megterhelő nap áll őfensége Diana walesi hercegné előtt. Már előre gyűlöli a családi összejövetelt, ezért elszökik testőrei elől, és maga vág neki az útnak. A kamera úgy követi a vidéki Anglián átvágó Porschét, mint a halálos találatot bevinni készülő rakétát. A film háborús analógiáját erősítik a kezdő képsor is, amelyben katonai konvoj hozza a tengeri rákokat, a húsokat, a déli gyümölcsöket és a walesi herceg otthonában, Highgrove-ban, organikusan termesztett zöldségeket. Mikor a hadsereg kipakolt, a szintén katonás rendben dolgozó konyhai stáb veszi át stafétát, akiknek legfontosabb feladata, hogy csendben dolgozzanak, mert „ők” hallják őket.
Az „ők” a királyi család, a korona intézménye és Sandrighamben valóban még a falnak is füle van, ettől pedig Diana nem menekülhet. Lázadásának mindössze annyi jele tűnik fel, hogy rendszeresen elkésik, és a karácsony másnapjára tervezett ruhát veszi fel a 25-i reggelire. A film legalább annyira Jacqueline Durran kilencvenes évekbeli divatshow-járól szól, mint Kristen Stewart utazásáról egy megbomló elmébe. A chilei rendező, Pablo Larrain a háborús analógiát az egész filmen végigviszi, és a hercegné ruhatára tökéletes megtestesítése az aranykalitkának. Mindegyik darab P.O.W. bilétával van ellátva, amely olvasható walesi hercegnéként (Princess of Wales) és hadifogolyként (prisoner of war). Az üzenet egyértelmű: a sandrighami karácsony ellenséges terület, ahol meghatározó erőfőlénnyel kell megküzdeni, méghozzá úgy, hogy a nyakörvként hordott igazgyöngylánc – amely pontosan ugyanolyan, mint amelyet Diana férje (Jack Farthing) a szeretőjének, Camilla Parker-Bowlesnak adott – soha nem hagyhatja el a hercegné nyakát.
Larrain számos hasonló szimbólummal dolgozik. Diana látomásai Boleyn Annáról (Amy Manson) a boldogtalan végről beszélnek, a kastély a Ragyogáshoz hasonlóan klausztrofób folyosói és Diana szabad levegő utáni vágya között feszülő ellentét a szabadságra vágya hercegnőt mutatják meg. A baj csupán az, hogy túl szájbarágósan.
A Spencer egyszerre lesz karácsonyi film, amelyben egy diszfunkcionális család gyűlik össze ünnepelni, pszichológiai thriller, amelyben az erős, autokrata összeesküvő megpróbálja megtörni a szabadon gondolkodó rebellis lelkét, melodráma a fiai nevelésében kiteljesedő anyáról és főként horrorfilm a törékeny hősnőről, akit szadista módszerekkel tartanak fogva.