Tíz évvel ezelőtt hirdette meg először a közmédia a Jónak lenni jó! kampányát. Az elmúlt években a karitatív akciónak köszönhetően csaknem 1,7 milliárd forint értékű adomány jutott el a rászorulókat segítő szervezetekhez. A hazai médiában egyedülálló kezdeményezés minden évben adakozásra buzdítja az embereket. A 1357-es számot tárcsázva, vagy a 1357-es számra küldött sms-sel hívásonként és üzenetenként 500 forinttal lehet támogatni az idei kedvezményezettet, emellett az alapítvány két bankszámlaszámára is várja a segíteni vágyók hozzájárulásait. Ugyanakkor minden évben hazai és világsztárok is csatlakoznak felajánlásaikkal a gyűjtéshez. Az eladott, vagy árverés során értékesített relikviákból pedig milliókkal gyarapodott az összegyűlt pénz.
Plácido Domingo 2019-ben ajánlotta fel a tiszteletére készült lámpát, amely 600 ezer forintért kelt el, ennél is többet – 680 ezer forintot – ért 2017-ben Rafael Nadal dedikált ütője. Tavaly 700 ezer forintért talált gazdára Törőcsik Mari 1971-es a Chicagói Nemzetközi Filmfesztiválon kapott díja. Az Aranycsapat tagjai által aláírt bőr focilabda pedig 750 ezer forintot ért egy adakozónak. 792 ezer forintért kelt el Nigel Mansell különleges 1989-es, F1-es Magyar Nagydíjon nyert trófeájának replikája, amelyet a Hollóházi Porcelánmanufaktúra ajánlott fel. Ez az összeg már megközelítette Belmondo dzsekijének értékét, amely 800 ezer forintot ért, ám elmaradt Lewis Hamilton dedikált overalljától, amely 1 950 000 forintért talált támogató gazdára.
Idén sincs hiány tárgyi felajánlásokból, amelyek megtalálhatók a https://mediaklikk.hu/jonaklennijo oldalon. Ezek többsége megvásárolható, néhány különleges tárgyat pedig a december 19-i egész napos műsorfolyam során árverésre bocsát a közmédia.
Borítókép: Összeállítás a felajánlott tárgyakból (Fotó: MTVA)