Buz Luhrmann már bizonyította 2001-ben a Moulin Rouge című alkotásával, hogy tud filmet rendezni, különleges képi világot teremteni, ért a dramaturgiához és a feszültségteremtéshez. Legújabb alkotása viszont – amelynek címe egyszerűen csak Elvis – minden idők egyik legérdekesebb, legjobb mozija lett. Lendületes film, magával ragadó a képi világa, egészen elképesztő kamerabeállítások révén mutatja meg nekünk a rock and roll királyát, Elvis Presley-t, ahogy a színpadon ország-világ elé tárja mindezt a kincset, ami a lelkében lakozik. Mert – és ez valódi újdonságszámba menő információ Elvisszel kapcsolatban – amikor a színpadon énekelt, vallásos extázisba került. Gyerekkorából származik ez az érzés, olyan mértékig hatott rá a zene, egészen pontosan a gospel, hogy volt olyan alkalom, amikor elájult egy-egy éneklés során.
Gondolom, az egy percig nem volt kérdés, hogy Elvisnek hivatása volt az éneklés, régi felvételeken is látható volt, hogy szívből dalolt, nemcsak előadta, hanem meg is élte a számait. Mindez egy filmben igazi rendezői kihívás.
Austin Butlernek ugyanis nemcsak Elvis jellegzetes mozgását kellett utánoznia, nemcsak Elvisként kellett viselkednie, beszélnie, hanem az éneklés során azt is elő kellett adnia, ahogy a rock and roll királya extázisba esik, ahogy igencsak mély beleéléssel adja elő dalait. Mindez olyan adottság, amit nem lehet tanítani. A világban sok fiatalnak van jó hangja, sokan tudnak különlegesen énekelni, ám kevesen vannak olyanok, akik ha kimennek a színpadra, azonnal sistereg a levegő és energiák kezdenek áramlani a nézők és az előadó között. Elvisnek megvolt ez az adottsága, és tudott is élni vele, Austin Butler pedig hitelesen játssza el.
Baz Luhrmann annak ellenére, hogy borítékolható volt a siker, nem bízta a véletlenre, még egyet csavart a történeten. Nem Elvis a narrátor, hanem a producere, Tom Parker ezredes, akit Tom Hanks alakít parádésan. Az ő szemüvegén keresztül látjuk a rock and roll királyát, és ő mutatja be a kort is, amelyben Elvis énekelt. Baz Luhrmann filmje azért lett figyelemre méltó alkotás, mert nemcsak Elvis sikerének titkát tárja a néző elé, hanem kegyetlen kritikát gyakorol a korról is, amelyben a legendás énekes alkotott.