Az olvasópróbán Kiss-B. Atilla Kossuth-díjas operaénekes, a Nagymező utcai teátrum főigazgatója köszöntötte az alkotókat és a szereplőket. Mint elmondta, ismét felkészült kreatív alkotói és kiemelkedően tehetséges, jó kondícióban lévő előadói csapat indítja útjára a Carmen próbafolyamatát, amiben a színház közönségkedvenc sztárjai mellett a Színház- és Filmművészeti Egyetemen Homonnay Zsolttal együtt vezetett osztályának hallgatói is színpadra lépnek. Kiss-B. Atillának külön öröm, hogy tehetséggondozó programja hangsúlyosan érvényre jut az előadásban, hiszen lehetőséget kínál saját SZFE-s növendékeinek, hogy megformálandó főszerepeikben bemutatkozzanak a nézők előtt mestereik, Földes Tamás, Nádasi Veronika és Homonnay Zsolt, valamint a teátrum népszerű, elismert és jelentős tapasztalatú művészeinek oldalán, akárcsak a végzős zenés színész osztály hallgatója.
Homonnay Zsolt elmondta, hogy Frank Wildhorn darabjának alapja Prosper Mérimée, a legendás francia novellista és regényíró Carmen című elbeszélése, amely 1845-ben látott napvilágot a Revue des deux Mondes című párizsi folyóirat hasábjain.
A rendező koncepciója szerint az előadás a nő évezredek óta örök, csábító szenvedélyességét, valamint a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan vonzalmát és párharcát kívánja bemutatni XXI. századi, extravagáns környezetben.
Homonnay Zsolt felhívta a figyelmet arra, hogy ezt a múltban gyökerező, ősidők óta létező ösztönös szenvedélyt minden korban fellelhetjük önmagunkban, bárhol is élünk a nagyvilágban.
A musical története szerint egy spanyol kisvárosban eljegyzést tartanak: Mayor Mendoza, a helyi polgármester férjhez adja lányát, Catarinát José Riverához. Az esemény azonban váratlan fordulatot vesz, amikor megérkezik Carmennel az élen egy cirkuszi vándortársulat. A forróvérű, vadító, féktelen természetű lány megbolondítja Josét, olyannyira, hogy a férfi képes érte feladni addigi biztonságos, kiegyensúlyozott, jól szervezett életét. A rendező kiemelte a sorsszerűséget mint a színpadi történések szervező erejét: José bármennyire is okosan eltervezi saját életének útirányát, az észszerű döntéseiből fakadó, egymásra épülő lépcsőfokokat, Carmen megjelenésével – figyelmen kívül hagyva a figyelmeztető jeleket – szinte egy pillanat alatt romba dönti mindazt, amit addig felépített maga körül. Homonnay Zsolt rávilágított arra is, hogy sosem tudhatjuk, terveinket mikor és hol húzza keresztbe a sors, és a fékezhetetlen érzelmek miként veszik át az uralmat a racionalitás felett.
A Budapesti Operettszínház új, hazai ősbemutatója kivételes módon egyesíti magában a drámai zenés színházat a káprázatos látványvilágú show elemeivel, aminek fókuszpontjában a cirkusz mint műfaj és színpadi környezet áll.
A rendkívül összetett színházi élményt kínáló előadás új szintre emeli Az Orfeum mágusa című, tavaly novemberben bemutatott, óriási sikert hozó produkció kapcsán a Budapesti Operettszínház és a Fővárosi Nagycirkusz együttműködését. A Carmenben organikus egységként kel életre a cirkusz és a musical, mintegy szimbiózist teremtve a két, rendkívül népszerű műfaj között. A produkcióban különös jelentőségűek a spanyol zenei hatások, az előadásban Luis Eduardo Castagno gitárművész is látható lesz.
Borítókép: A Carmen musical rendezője, Homonnay Zsolt (Fotó: Janus Erika)