Az Él a zene! 2022-ben indult, amikor mintegy ezer magyarországi üzletben egy napon át kizárólag magyar zene szólt. A kezdeményezés tavaly további boltokkal bővült, idén pedig még többen csatlakoztak hozzá.
Az ügyet felvállalta négy háttérzene-szolgáltató, a MoodMedia, a 3G Multimédia, Music Engine és a KittoMedia, az ő közreműködésükkel több mint kétezer üzletben, bútoráruházban, gyorsétteremben, hipermarketben, szállodában, benzinkúton, étteremben, fitneszteremben, cukrászdában, liftben szól magyar zene május 9-én. A kezdeményezéshez sok rádió és zenetévé csatlakozott, köztük a Radiocafé, a Manna FM, a Magyar Katolikus Rádió, a Klasszik Rádió és a Sláger TV.
A médiumok legtöbbje kizárólag magyar zenét játszik aznap.
Szintén részt vesz a programban hazai előadók kizárólagos játszásával több mint száz iskolarádió a DUE Médiahálózat szervezésében.
Magyar zeneszámok hangzanak el a Tour de Hongrie május 9-i szakaszának rajt- és cél-, illetve részhajráhelyszínein.
A szervezők minden partnerüknek egy dallistát is kiajánlottak, amely jelentős részben induló együttesek szerzeményeit tartalmazza.
Az Él a zene! négy, a zeneiparban dolgozó nőt kért fel az ügy nagykövetének, akik sokat tesznek azért, hogy a közönséghez eljusson a magyar zene. Nagykövet Major Brigitta produkciós menedzser (olyan fesztiválok színpadmestere, mint az EFOTT, a Balaton Sound vagy a Sziget), Sebestény-Gallasz Enikő, a digitális zeneterjesztéssel foglalkozó WMMusicDistribution ügyvezetője, Oszkó-Jakab Natália, a Művészetek Völgye és a Kerekdomb Fesztivál vezetője, valamint Koltay Anna, a Petőfi TV főszerkesztője, a BP Underground zenei dokusorozat társrendezője.
Az Él a zene! magyar könnyűzenei nap szervezője a Fülesbagoly Alapítvány, főtámogatója az Artisjus Egyesület, támogatója az Előadóművészi Jogvédő Iroda, stratégiai partnere a Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége, a Music Hungary Szövetség és a WMMD.
„A zene szellemi és üzleti értéket is teremt, a jogdíj ezt az értéket forintosítja a dalszerzőknek, hogy mindig új dalok szülessenek. Jó évente egy napon ezt tudatosítani magunkban, odafigyelni arra, hogy milyen sok helyen szól a zene, és figyelmünkkel támogatni a magyar zenészeket” – idézte Tóth Péter Benjamint, az Artisjus kommunikációs vezetőjét a közlemény.