Maria Callas ruháit is hordja Angelina Jolie a róla készült életrajzi filmben

Január 2-án került a mozikba Pablo Larraín Magyarországon forgatott filmje, a világ egyik leghíresebb operaénekesnőjéről szóló Maria. A film különleges ruháiról a jelmeztervező, Massimo Cantini Parrini mesélt.

2025. 01. 04. 14:00
Forrás: ADS Service
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Callas, a díva

Angelina Jolie a Maria című film forgatásán (Forrás: Pablo Larrain)

A világ egyik leghíresebb operaénekesnője Maria Callas, aki 1977-ben, 53 évesen szívrohamban hunyt el Párizsban. A filmben életének utolsó hetét követjük nyomon, amiben a görög származású énekes nyilvánosság felé mutatott imázsa és a magánélete, a díva és a sebezhető ember közötti határvonal lassan elmosódik.

A chilei Pablo Larraín XX. századi ikonikus nők trilógiájának harmadik darabja a Maria a 2016-os Jackie és a 2021-es Spencer után. A címszereplőt Angelina Jolie alakítja, mellette láthatjuk még többek közt Kodi Smit-McPhee (A kutya karmai közt), Alba Rohrwacher (A kiméra), Pierfrancesco Favino (Hajsza a győzelemért), Valeria Golino (Esőember) és Haluk Bilginer (The Turkish Detective) színészeket.

 

A 70-es évek Párizsát ikonikus magyar helyszínek adják: a stáb forgatott többek közt a Zeneakadémián, a régi MTVA-székházban, az Operaházban, az Almásy-palotában (korábban Építészek Háza), a Brüll-palotában, valamint a Szabadság téri Adria-palotában. 

A dokumentáció a legfontosabb

A film jelmeztervezőjével, Massimo Cantini Parrini a Netflix készített interjút. Parrininek csaknem ötezer darabos eredeti ruhadarabokból álló gyűjteménye van, egészen az 1600-as évektől az 1990-es évekig. A filmben használtak néhány ruhát Maria Callas saját gardróbjából, valamint Parrini gyűjteményéből is. Ugyan a Maria az énekesnő életének utolsó hetére fókuszál, a flashbackeken keresztül betekinthetünk a magánéletének és karrierjének fő eseményeibe is. 

Parrini kiemeli, hogy egy jelmeztervező számára a dokumentáció a legfontosabb, akár történelmi filmről van szó, akár modernről. Mindig szükségem van egy ötletre, amiből kiindulhatok. Maria Callas esetében nem volt nehéz sok képet találni, hiszen egy díva, akit egész életében fotóztak. Sok videót is néztem, hogy lássam, hogyan mozog és hogyan viseli a ruháit. Ez volt a munkám legfontosabb része

– emlékezett vissza Parrini, aki szerint a fotók a leghasznosabbak, mert azok a valóságot adják vissza, míg mondjuk a festmények idealizált képet mutathatnak. 

A köntös

Parrini egyik kedvenc ruhadarabja a filmből a köntös, mert Maria számára egyfajta páncélt jelent, amit az otthonában visel és megvédi a sok negatív impulzustól. 

Ez nemcsak egy köntös, hanem egy olyan ruhadarab, amit úgy visel, mintha kislány lenne

 – fogalmazott.

A ruha kétféle gyapjúból készült, egy laposabb és egy texturáltabb gyapjúból, hogy a vásznon is dimenziót adjanak neki. – A köntös ötlete akkor jutott eszembe, amikor arra gondoltam, hogy mit viselt a nagymamám, ebből indultam ki a tervezésnél. A látványtervezővel való munka mindig fontos egy jelmeztervező számára – emelte ki Parrini, hozzátéve, hogy a jelmezeken, a díszleteken, és a világításon keresztül is esztétikát hoznak létre, ezért mindhárom stáb szorosan összedolgozik. A Maria látványtervezőjével, Guy Davisszel többször kellett közösen döntést hozniuk, mert a filmben néhány kosztümnek ki kellett tűnnie az adott jelenetből.

Angelina Jolie-t Golden Globe-díjra jelölték Maria Callas megformálásáért, az Oscar-jóslónak tartott Critics Choice Award-on pedig két kategóriában jelölték a filmet: legjobb színésznő (Angelina Jolie) és legjobb kosztüm (Massimo Cantini Parrini).

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.