Callas, a díva

A világ egyik leghíresebb operaénekesnője Maria Callas, aki 1977-ben, 53 évesen szívrohamban hunyt el Párizsban. A filmben életének utolsó hetét követjük nyomon, amiben a görög származású énekes nyilvánosság felé mutatott imázsa és a magánélete, a díva és a sebezhető ember közötti határvonal lassan elmosódik.
A chilei Pablo Larraín XX. századi ikonikus nők trilógiájának harmadik darabja a Maria a 2016-os Jackie és a 2021-es Spencer után. A címszereplőt Angelina Jolie alakítja, mellette láthatjuk még többek közt Kodi Smit-McPhee (A kutya karmai közt), Alba Rohrwacher (A kiméra), Pierfrancesco Favino (Hajsza a győzelemért), Valeria Golino (Esőember) és Haluk Bilginer (The Turkish Detective) színészeket.
A 70-es évek Párizsát ikonikus magyar helyszínek adják: a stáb forgatott többek közt a Zeneakadémián, a régi MTVA-székházban, az Operaházban, az Almásy-palotában (korábban Építészek Háza), a Brüll-palotában, valamint a Szabadság téri Adria-palotában.
A dokumentáció a legfontosabb
A film jelmeztervezőjével, Massimo Cantini Parrini a Netflix készített interjút. Parrininek csaknem ötezer darabos eredeti ruhadarabokból álló gyűjteménye van, egészen az 1600-as évektől az 1990-es évekig. A filmben használtak néhány ruhát Maria Callas saját gardróbjából, valamint Parrini gyűjteményéből is. Ugyan a Maria az énekesnő életének utolsó hetére fókuszál, a flashbackeken keresztül betekinthetünk a magánéletének és karrierjének fő eseményeibe is.
Parrini kiemeli, hogy egy jelmeztervező számára a dokumentáció a legfontosabb, akár történelmi filmről van szó, akár modernről. Mindig szükségem van egy ötletre, amiből kiindulhatok. Maria Callas esetében nem volt nehéz sok képet találni, hiszen egy díva, akit egész életében fotóztak. Sok videót is néztem, hogy lássam, hogyan mozog és hogyan viseli a ruháit. Ez volt a munkám legfontosabb része
– emlékezett vissza Parrini, aki szerint a fotók a leghasznosabbak, mert azok a valóságot adják vissza, míg mondjuk a festmények idealizált képet mutathatnak.