– Már több mint száz éve töretlen népszerűségnek örvend a Csárdáskirálynő. A közönséget miért ejti rabul a mai napig?

Ruttkai Éva sosem engedte el igazán Gábor Miklóst
Legendás szerelmek elevenednek meg a Budapest Jazz Club színpadán.
– Már több mint száz éve töretlen népszerűségnek örvend a Csárdáskirálynő. A közönséget miért ejti rabul a mai napig?
– Kálmán Imre gyönyörű melódiái, fülbemászó dallamai mindenki számára ismertek. Emellett magával ragadja a közönséget a szerelmi történet is, ami színes, komikus jelenetekben gazdag. Most is kedvelik, szeretik a nézők, ez mit sem változott az elmúlt több mint száz évben.
– Minderre ráerősít a jelmez, a díszlet- és látványvilág is…
– Berzsenyi Krisztina jelmezei és Cziegler Balázs díszletei egy másik világba repítenek bennünket. Mind az élő, mind az online előadáshoz nagyon sokat hozzátesz az a miliő, amiben az operett játszódik. Ez a csodálatos látványvilág kimozdít a mostani nehéz napokból.
– Számos operettben láthatták már a nézők, köztük a Lili bárónőben, a Mágnás Miskában, a Riviera girlben és a Marica grófnőben is. Melyik operett áll legközelebb a szívéhez?
– Több operett is közel áll a szívemhez, hiszen legtöbbjük a szerelemről szól, ami körülvesz minket, így természetesen az én életemben is fontos szerepet játszik. Az ész és a szív csatájában általában az utóbbi győzedelmeskedik nálam, az érzelmeim vezetnek. Az operettben többféle karaktert kell megformálni, és megköveteli a klasszikus hangképzést, éneklést. Bár operettet énekelni nehéz, mégis könnyedséget képvisel, amit meg kell tudni jeleníteni a színpadon. A Csárdáskirálynő Szilviája, a Marica grófnő Maricája, valamint a Sybillből Sybill karaktere állnak a legközelebb hozzám. Ám mindegyiket másért szeretem. Mindegyikben másfajta nő, másfajta szenvedély és szerelem jelenik meg.
– A Csárdáskirálynő Szilviája milyen nő?
– Szilvia sanzonett, annak minden jellemvonásával egy elegáns, kifinomult, harcias hölgy, aki megállja a helyét a hercegi udvarban is. Bár „nem a herceghez való”, felülemelkedik a társadalom kritikáján, megőrzi nőiességét, büszkeségét. Kívülről erős és büszke nő, de belül tombolnak az érzelmei, és e kettősségből alakul ki karakterének izgalmas és lángoló szenvedélye. Így végül győzedelmeskedni tud a herceg és a sanzonett szerelme.
– Klasszikus operaének szakon végzett, több operában énekelt már szólószerepet. Olvastam, hogy az operettet semmivel sem tartja könnyebb műfajnak, mint az operát.
– Minden műfaj nehéz a maga nemében. Ám talán az operett az egyik legnehezebb. Mégpedig azért, mert magas színvonalú énektechnikai tudást igényel, miközben prózai színészként is meg kell felelni, illetve táncolni is tudni kell. Nagyon összetett műfajról van szó, de épp emiatt szerettem meg igazán. Kihívás volt számomra az operett világa, ugyanis táncolni nem tanultam és a prózai jeleneteknél meg kellett tanulnom, milyen hanglejtéssel, hangsúllyal beszéljek. Ám amikor egy jó rendezővel és koreográfussal dolgozik az énekes-színész, akkor sokkal könnyebben áthidalja ezeket a nehézségeket.
– A Csárdáskirálynőben Vidnyánszky Attilával könnyű dolga volt?
– Debrecenben már korábban dolgoztam vele, ugyan még nem szólistaként, hanem énekkarosként. A Csárdáskirálynőben viszont szólistaként tapasztalhattam meg, mennyire elő tudja segíteni egy színész munkáját.
– Az online előadást kiknek ajánlja?
– Az új és a régi közönségnek is ajánlom. Kamerán keresztül ugyanis egészen másféle hangulatot és élményt ad az előadás, mint élőben. Közelebbről láthatják a színészeket, megfigyelhetnek olyan apró gesztusokat, arcmimikákat, amiket eddig esetleg nem vettek észre. Így emberközelibb élményben lehet részük.
– Hónapok óta a virtuális térbe kényszerülnek a teátrumok. Mi hiányzik a legjobban az élő színházi közegből?
– A hangulata hiányzik leginkább, amit a képernyő nem képes visszaadni. Élőben minden más. Az első dalom utáni taps egy olyan adrenalinlöketet ad, amitől azt érzem, szárnyra kapok. De az érzékelés, a finom hangok – egy csettintés vagy ahogy pördül a szoknya –, a színházi székek, valamint az épület hangulata, ezek mind pótolhatatlanok.
– A járványhelyzet okozta nehézségeken mi segíti át?
– A stream előadások segítenek, hogy ne essünk ki a rutinból. Ének- és hangtechnikai órákra járok, illetve úgy próbálom magam formában tartani, hogy ami repertoáron van, azokat itthon rendszeresen előveszem, elolvasom, eljátszom. Ez tudom, viccesen hangzik, de segít kondicionálni. Nagyon várom, hogy ismét élőben játszhassunk, hogy legyen a közönséggel közös élményünk, mert igazából a színház nekem erről szól.
Legendás szerelmek elevenednek meg a Budapest Jazz Club színpadán.
Fókuszban az emberi tudás és a kreativitás.
Idén is megrendezik a tokaji Szent Orbán-zarándoklatot.
Hamarosan kezdődik a szabadtéri teátrum 2025. évi szezonja.
Az új pápa mindig remény és kezdet – magyar püspök szólalt meg XIV. Leóról
Kuzmányi István: Úgy beszélt, mintha Budapesten lett volna
Megsúgta az univerzum, ez a 3 csillagjegy már az első randin szerelembe esik
Fico megakapta a lengyelek engedélyét, hogy Putyinhoz menjen: Ukrajna tombol, szerinte ez gyalázat
György, Lajos és Sarolta nem bírtak magukkal a palota erkélyén: ismét ellopták a show-t — GALÉRIA
A kiskereskedelmet is elérte az elbocsátási hullám: bezár az aradi Remarkt – 122 munkavállaló kerül az utcára
Sima lett a vége: angol házi döntőt rendeznek az Európa-ligában
Király Gábor hiába legenda, Magyarországról senki nem keresi
Meglepő támogató lépett föl a Fidesz-kormány mögött
Magyar Péter már a földön feküdt, amikor még egyet rúgtak bele a sajátjai
„Remény és kezdet” – magyar püspök is reagált az új pápa hírére
Kicsoda Robert Prevost, azaz XIV. Leó pápa?
Legendás szerelmek elevenednek meg a Budapest Jazz Club színpadán.
Fókuszban az emberi tudás és a kreativitás.
Idén is megrendezik a tokaji Szent Orbán-zarándoklatot.
Hamarosan kezdődik a szabadtéri teátrum 2025. évi szezonja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.